2011. április 17., vasárnap

Húsvéti répatorta

Van nekünk egy bevált répatorta receptünk, még az ősidőkből. Régebben, ha készítettük, nem volt szabad senkinek megmondani, hogy a torta répatorta, csak miután megkóstolta. És utána elámult, hogy milyen finom. Természetesen most már mindenki ismeri a répatortát, és rengeteg recept fellelhető az interneten.
A mi receptünk fogalmam sincs, hogy honnan, de már legalább 5-6 éve megvan. Most, a Húsvét közeledtével, ráleltem egy játékra, PiciJucinál. Mindenképpen szerettem volna valamit készíteni. Aztán hirtelen beugrott, hogy még tavaly, vagy tavaly előtt, a szülinapomra kaptam egy bárányformát. Gondoltam, elkészítem benne a répatortánkat.
Amikor elkezdtem keresgélni a formát, találtam itthon egy fondü készítőt, egy profi habnyomózsákot, egy elveszettnek hitt piteformát, és egy harang alakú tortaformát. Szóval már megérte az egész.
Igazából szebbnek képzeltem el, mint amilyen lett, de szerintem nem lett rossz. Finomnak biztos, hogy finom. (Eredetileg cukormázzal akartam készíteni, csak nem fedte be rendesen. Úgyhogy le kellett kapargatnom a cukormázat róla, és gyorsan valami másmilyen fehér színű mázat kerestem.)
Ha valaki csak 26 cm-es répatortát szeretne készíteni, akkor duplázza meg a hozzávalókat. (Vagy lehet belőle muffint is sütni.)

   
Hozzávalók

A tésztához:
  • 110 g sárgarépa
  • 60 g hámozott, darált mogyoró 
  • 60 g hámozott, darált mandula
  • 25 g zsemlemorzsa
  • 25 g finomliszt
  • 0,5 kk sütőpor
  • 3, 5 tojássárgája
  • 100 + 50 g cukor
  • 0,5 kk őrölt fahéj 
  • 2,5 tojásfehérje

A mázhoz:
  • 75 g natúr krémsajt (pl. Philadelphia)
  • 60 g porcukor
  • 10 g vaníliás cukor
  • 2 db csokilencse

Elkészítés
  1. A sárgarépát meghámozzuk, és finomra reszeljük.
  2. A tojássárgájákat habosra keverjük 100 g cukorral és a fahéjjal.
  3. A tojásfehérjéket kemény habbá verjük 50 g cukorral.
  4. Óvatosan a tojássárgájás krémhez keverjük. Utána hozzákeverjük a mandulát, a mogyorót, a lisztet, a sütőport, a zsemlemorzsát, és a répát is.
  5. Egy bárány alakú sütőformát alaposan kivajazunk és kilisztezünk. Beleöntjük a masszát (Kicsit majd a sütés során ki fog jönni a tészta a formából, azt le kell vágni róla. És megenni :D).
  6. Előmelegített sütőben, 190 fokon 30-35 perc alatt megsütjük, majd hűlni hagyjuk.
  7. A mázhoz valókat alaposan összekeverjük, és bevonjuk vele a bárányt. A bárány szemének a helyére 1-1 csokilencsét teszünk.

2 megjegyzés:

  1. Flóra, gratulálok, te lettél a szerencsés nyertes a húsvéti receptelő játékomban!
    Kérlek priviben küldd el a címedet, hogy el tudjam postázni az ajándékodat!

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm, örülök neki, nagyon! :))
    (A címemet elküldtem.)

    VálaszTörlés