2011. április 10., vasárnap

Csokis-mogyorós tömör gyönyör

Zsuzsinál, a Praliné Paradicsom blog írójánál találtam egy bonbonos játékot. Még a szülinapomra kaptam bonbonformát, de eddig nem nagyon használtam (csak egyszer tejszínes karamellának), úgyhogy gondoltam, itt az ideje felavatni bonbon téren is. A játék lényege, hogy egy bonbont kell elkészíteni Erinacea receptje alapján (vagy egy olyat, aminél a recept volt az ötlet inspirálója). Nekem a csokis-mogyorós tömör gyönyörre esett a választásom.
Ugyan még nem lett tökéletes a bonbon (nem fedte mindenhol a mélyedéseket a csoki, a teteje azért ilyen), de nem volt olyan nehéz és nagyon finom lett. Más jó recepteket is találtam a blogon, úgyhogy azt hiszem innentől kezdve belevetem magam a bonbon gyártásba. :)
A hozzávalók egy bonbonformához, azaz 15 db bonbonhoz valók.




Hozzávalók
  • 50 + 25 g tejcsokoládé 
  • 50 + 25 g étcsokoládé 
  • 10 g durvára őrölt vagy apró darabokra vágott törökmogyoró 
  • 25 g Nutella 
  • 25 ml tejszín

Elkészítés
  1. 50 g tejcsokoládénak és 50 g étcsokoládénak megolvasztjuk a kétharmadát. A csokival kikenjük a bonbonformák mélyedéseit. 20 percre hűtőbe tesszük. (Elvileg ecsettel kéne kikenni, de én nem találtam itthon, úgyhogy egy kiskanalat használtam.)
  2. A törökmogyorót eloszlatjuk a formákban.  
  3. A Nutellát, a 25 g tejcsokit, a 25 g étcsokit, és a tejszínt összeolvasztjuk. A krémet kihűtjük, és egy kiskanállal a formák mélyedéseibe töltjük. Hűtőbe tesszük egy kis időre.
  4. Az 50 g tejcsokoládé és az 50 g étcsokoládé maradék egyharmadét megolvasztjuk, és lezárjuk vele a bonbonokat. Egy órára hűtőbe tesszük, majd kifordítjuk a formából. (Itt meg habkártyával le kell húzni a felesleges csokit, de nekem ezt is ki kellett hagynom, mert nincs habkártyám. Utána levagdostam a bonbonok széléről a kiálló csokirészeket.) 
Pontosabb leírást a bonbon készítésről itt találsz.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése