2011. április 21., csütörtök

Sárgatúró

Ez nálunk nem egy régi családi recept, amit minden húsvétkor elkészítünk. Én csak előző évben láttam először, és idén próbáltam ki. Az eredetét hiába kutattam, nem találtam semmit, ami leírna valamilyen hozzáfűződő történetet. Úgyhogy csak annyit tudok, hogy húsvéti recept, és hogy finom (az utóbbi tapasztalat). Ha valaki esetleg tudna még valamit hozzáfűzni az eredetéhez, akkor írja meg légyszíves. :)



Hozzávalók
  • 5 dl tej
  • 5 tojás
  • 3 dkg cukor
  • 1 cs vaníliás cukor
  • kevés só 

Elkészítés
  1. A tejet a cukrokkal és a sóval felforraljuk.
  2. A tojásokat beleütjük egy tálba, és villával felverjük.
  3. Amikor a tej felforrt, beleöntjük a tojásokat, és lassú tűzön, folyamatosan kevergetve addig főzzük, amíg a tojások túrószerűen össze nem állnak (ez kb. 10 perc).
  4. A sárgatúrót egy konyharuhába rakjuk. A konyharuha sarkait összekötjük, mint egy batyut, és egy fakanálra felfüggesztjük. A fakanalat keresztbe tesszük egy fazék peremén, és hűtőbe (vagy hideg helyre) tesszük. Hagyjuk kicsöpögni a levét.
  5. Tálalásig hűtőben tartjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése