2011. április 1., péntek

Palacsinta

Tudom, hogy ez egy alaprecept, de fontos az is, hogy legyen egy jó alapreceptünk. Régebben nem volt fix palacsinta receptem, ha ezt készítettem mindig szakácskönyvekben vagy az interneten keresgéltem. Aztán megtaláltam ezt, és rájöttem, hogy el kéne menteni, hogy megelőzzem a sütés előtti keresgélést. :) Nekem ez a recept jól bevált, hátha rajtam kívül valaki másnak is ez fog beválni.
Nem ismerek olyan embert, aki ne szeretné a palacsintát. Az a jó benne, hogy akármivel meg lehet tölteni, szóval mindenki a saját ízlése szerint variálhatja.




Hozzávalók
  • 3 tojás
  • 25 dkg liszt 
  • 3 dl tej 
  • csipet só
  • 2,5 dl szóda vagy ásványvíz
  • olaj

Elkészítés
  1. A tojásokat, a lisztet, a tejet, és a sót csomómentesre keverjük, majd hozzáadjuk az ásványvizet. 
  2. 1 órán keresztül hűtőben pihentetjük. 
  3. Olajozott serpenyőben kb. 16 db palacsintát sütünk. 
  4. Tetszőleges töltelékkel megtöltjük, és felcsavarjuk.
Töltelék tippek: kakaó, Nutella, fahéjas cukor, lekvár, dió, túró, mák, stb. (akár sós)

2 megjegyzés: