2011. április 13., szerda

Édes túrós szelet

Ez is azok közé a receptek közé tartozik, amiket nem tudok megunni, és mióta kipróbáltam, azóta is szoktam ebédre enni. Második fogásként, de desszertként is megállja a helyét.
Eredetileg nem szelet volt, hanem édes túrós galuska. Úgy kellett volna készíteni, hogy a masszából kanál segítségével galuskákat formálunk, és azt leöntjük a cukros tejjel. Én ezt többször is próbáltam, de nekem sosem lettek valami szépek azok a galuskák, és a tej sem oszlott el teljesen. Ráadásul több időbe is került elkészíteni. Aztán kitaláltam ezt a leegyszerűsített verziót, és azóta így készítem (kb. 5 perc összedobni). Szebb is, meg a tej is jobban eloszlik.


Hozzávalók
  • 3 tojás
  • 2 ek cukor
  • 50 dkg túró
  • 4 dl tej
  • 18 dkg búzadara
  • csipetnyi só
  • 1 cs vaníliás cukor

Elkészítés 
  1. A tojásokat elkeverjük a cukorral. Belekeverjük a túrót és a darát.
  2. A tejet felforraljuk a sóval és a vaníliás cukorral, majd egy jénai tálba öntjük.
  3. A túrómasszát egyenletesen eloszlatva beletesszük a tejbe.
  4. A formát alufóliával letakarjuk és előmelegített sütőben, 160 fokon 30 percig sütjük. Levesszük az alufóliát, és még 15 percig sütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése