2011. április 5., kedd

Kefires prósza

A címet megkérdőjelezném, mert már nem vagyok biztos abban, hogy a kefires prósza valóban prósza-e.
Kiderült, hogy ez az elnevezés csak azokra a receptekre vonatkozik, amik kukoricalisztből készültek. Még utána is néztem az Értelmező Szótárban (ugyan nem hittem, hogy benne lesz, de megtaláltam), és ezt írta: "Kukoricalisztből sütött, édes pogácsa, vagy lepény. [szláv]"
Szóval ezek után joggal lehet nem prószának nevezni ezt az ételt. Ugyanakkor olyan receptet is láttam már, hogy krumplis prósza, és bizony az sem tartalmaz kukoricalisztet.
Na, mindegy, hívja mindenki úgy, ahogy szeretné. :) Esetleg hamis kefires prószának, lapos pitének, vagy kefires palacsintalepénynek (ezt azért tudnám elképzelni, mert alapvetően hasonlít az összeállítása a tepsiben sült palacsintákra, akár még ebbe is el tudnék képzelni valamilyen gyümölcsöt, esetleg lekvárt).
Szóval, akár prósza, akár nem, a lényeg, hogy finom. :D Az sem utolsó szempont, hogy az elkészítése kb. 3 percbe telik.
Ez az adag nem valami nagy, olyan 1-2 személyes (attól függ, hogy desszertként vagy főételként esszük-e, és hogy mennyire vagyunk éhesek).
Egy 20x30 cm-es tepsiben készült.



Hozzávalók
  • 30 dkg kefir
  • 10 dkg liszt
  • 1 tojás
  • 3 dkg cukor
  • csipet só

Elkészítés
  1. A hozzávalókat csomómentesre keverjük.
  2. Sütőpapírral bélelt tepsiben, előmelegített sütőben, 180 fokon, kb. 35 perc alatt megsütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése