2011. április 16., szombat

Túró rudi és túró bonbon

A túró rudi igazi hungarikumnak számít. A történetéről bővebben itt olvashatsz (érdekes, szóval érdemes elolvasni).
Nagyon szeretem a túró rudit, így érthető, hogy házilag is el akartam készíteni. Rengeteg receptet olvasgattam, és azok alapján megalkottam a saját túró rudi receptemet.
Mindenkinek (beleértve engem is) a legnagyobb problémája a bevonással van. Tényleg nem könnyű bevonni úgy, hogy a csoki egyenletesen fedje mindenhol a masszát. Kicsit pepecselős munka. Olyan szép biztos nem lesz mint az igazi Pöttyös.
Úgy is elkészítettem, hogy bonbonformákba tettem a túrót, így kicsit kevesebb időbe telt.

A túró rudi:


Hozzávalók
  • 50 dkg túró
  • 7 dkg porcukor
  • 2 cs vaníliás cukor
  • 2 ek tejföl
  • 1 kk reszelt citromhéj
  • 30 dkg étcsokoládé

Elkészítés
  1. A túrót összekeverjük a citromhéjjal, a cukrokkal, és a tejföllel.
  2. A masszát 1-2 órára a mélyhűtőbe tesszük. Utána hengereket formázunk belőle, és újabb 1 órára a fagyasztóba tesszük.
  3. A csokit megolvasztjuk.
  4. A hengereket két lépésben vonjuk be a csokival. Egy sütőpapírra rakosgatjuk a rudakat, először a tetejüket vonjuk be, majd ha megszáradt, megfordítjuk, és az aljukat is bevonjuk.
  5. Hűtőben tároljuk.
Ekkora adagból 20-25 túró rudi jön ki.

A túró bonbon:




Hozzávalók
  • 125 g túró
  • 20 g porcukor
  • 5 g vaníliás cukor
  • 10 g tejföl
  • 60 g étcsokoládé

Elkészítés
  1. A túrót összekeverjük a citromhéjjal, a cukrokkal, és a tejföllel. 
  2. A csokit megolvasztjuk. A csokival kikenjük a bonbonformák mélyedéseit. 20 percre hűtőbe tesszük.
  3. A túrós masszát eloszlatjuk a bonbonformákban. 10 percre hűtőbe tesszük.
  4. A maradék csokival lezárjuk a bonbonokat. (Amikor az elején megolvasztottam a 60 g csokit, akkor még maradt annyi, amennyivel le tudtam zárni a bonbonokat.)
  5. Egy órára hűtőbe tesszük, majd kifordítjuk a formából.
Ez az adag 15 db bonbonhoz való, de még így is maradt a túrós masszából egy "túró rudinyi". Szóval lehet belőle túró rudit készíteni, de csak úgy magában is finom.

2 megjegyzés:

  1. köszi a receptet! Ki fogom próbálni :D Egy másikat már készítettem, kis gombóc formák lettek végül "rudi" helyett, de az íze az nagyon jó volt. A bevonási technika azonban nagyon megtetszett, hátha jobban megy mint először!

    VálaszTörlés
  2. Remélem sikerülni fog! Megszenved vele az ember, és nem lesz olyan szép, mint az "igazi", de szerintem megéri. :))

    VálaszTörlés