2011. április 7., csütörtök

Hamis túrógombóc

A receptet nemrég találtam Flower blogján. A nevét már többször is hallottam (vagy inkább láttam), de eddig nem jutott eszembe, hogy meg is nézzem, pontosan mit is takar a hamis túrógombóc. Aztán, ahogy mondani szokás: jöttem, láttam, megtetszett, és a többi már történelem. :D
Szóval megcsináltam, és finom volt. :)
Az elkészítése gyorsabb, mint a sima túrógombócé (ha beleszámoljuk a pihentetési meg a főzési időt, akkor biztosan). Ráadásul, egészségesebb is, gondolom, mert van benne kefir.
A tejfölös öntet nem kötelező, mindenki azzal eszi, amivel akarja, vagy ahogy akarja, ez csak egy tipp. Egyébként én meg tudnám enni csak úgy "pucéran" is, morzsa nélkül, úgy is finom lenne, szerintem :D
Nem egy hatalmas adag, én két személyesnek mondanám (Már ha ebédként nézzük. Ha nem, akkor több embert is elbír). Nekem ekkora adagból kb. 25 kisebb túrógombóc jött ki.



Hozzávalók
  • 7 dl kefir 
  • 14 dkg búzadara
  • 2 dkg cukor 
  • 1 cs vaníliás cukor 
  • 4 dkg zsemlemorzsa 
  • 1 dkg vaj
  • 1 dl tejföl
  • 2 dkg porcukor

Elkészítés
  1. A kefirt egy lábasba öntjük, és felforraljuk. Ha már forr, beletesszük a búzadarát és a cukrokat. Kb. 5 percig főzzük, aztán hagyjuk teljesen kihűlni. 
  2. Egy serpenyőben a vajat megolvasztjuk és megpirítjuk rajta a zsemlemorzsát. 
  3. A masszából vizes kézzel gombócokat formálunk. Meghempergetjük őket a morzsában. 
  4. A tejfölt kikeverjük a porcukorral, és leöntjük vele a gombócokat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése