2011. április 3., vasárnap

Csokis répatorta

Ennek a tortának hosszú a sztorija. Van benne tanulság is. :D
Az egész úgy kezdődött, hogy az öcsém szülinapi bulijára kellett valamilyen tortát csinálnom. Kiválasztottam kb. négyet, hogy melyiket készíteném el szívesen, és ő azok közül ezt választotta. A kedvenc sütis könyvemben, a Csokoládé című könyvben találtam a receptet. A recept 50 dkg kakaóport írt, amin igencsak elcsodálkoztam.
-Ilyen sok kakaó, egy sütiben? De ha a recept ezt írja, akkor valószínűleg úgy, van, hiszen ebből a könyvből már sok sütit elkészítettem, és mindegyik tökéletes lett. -gondoltam.
Úgyhogy kiadtam az utasításokat apának, hogy miket vegyen (ő is csodálkozott a sok kakaópor miatt).
Aztán elérkezett az idő, és elkezdtem csinálni a tortát (megjegyzem, ez a buli előtt kb. 3 órával volt). Répareszelés, diódarálás, stb. Aztán a nem túl folyékony tésztába elkezdtem önteni a kakaóport. Nagyon soknak tűnt, de beleöntöttem egy doboznyit (25 dkg). Alig bírtam elkeverni, és rájöttem, hogy ez így nem lesz jó.
Szóval kiderült, hogy nem 50 dkg, csak 5 dkg kakaópor kellett volna. Talán azért nem gondoltam át teljesen a dolgot, mert túlságosan bíztam a könyvben. Tanulság: ha valami gyanús, hogy túl sok a receptben, akkor először próbáljuk meg kevesebbel, és ha mégis szükséges annyi, akkor tegyük bele a leírt mennyiséget.
Aztán ott álltam egy félresikeredett tésztával, amiben 20 dkg kakaóval több volt a kelleténél, és Nándi szülinapja 2 óra múlva kezdődött. Jött a töprengés, hogy akkor most mi legyen. Gyorsan csináljak egy másik sütit? De akkor kárba vesznének az alapanyagok. Úgyhogy végülis kockáztattunk, és ennyi kakaóval készült el a torta. Szerencsénk volt, mert így is mindenkinek ízlett (én is kóstoltam, tényleg finom volt), és megették. A krém enyhített egy kicsit a túlkakaózott tésztán. Egy szelet maradt ugyan, ami másnapra kőkemény lett, úgyhogy leettük róla a krémet, és a tésztát kidobtuk.
Viszont, hogyha így finom volt, akkor milyen finom lehet normál kakaó mennyiséggel? A következő vendégségbe el is készítettem újra, ezúttal 5 dkg-mal. Isteni finom lett. Minden morzsája elfogyott. Az utolsó picike szeletet el kellett harmadolnunk. Még egy barátnőmnek is ízlett, aki amúgy nem szereti a csokit.
Szóval a hosszú sztori után itt a recept:



Hozzávalók

A tésztához:
  • 7 tojás
  • 21 dkg kristálycukor
  • 21 dkg liszt
  • 5 dkg kakaópor
  • 23 dkg reszelt sárgarépa
  • 7 dkg darált dió
  • 3 ek olaj

A krémhez:
  • 50 dkg túró
  • 25 dkg porcukor
  • 10 dkg tejcsokoládé
  • 10 dkg étcsokoládé

A díszítéshez:

Elkészítés
  1. A tojásokat szétválasztjuk. A tojások fehérjét a kristálycukorral vízgőz felett kemény habbá verjük.
  2. A tojások sárgáját, a lisztet, a kakaót, a répát, a diót és az olajat óvatosan összekeverjük a habbá vert tojásfehérjékkel.
  3. Sütőpapírral bélelt tortaformába öntjük a tésztát, és előmelegített sütőben, 190 fokon 30-35 perc alatt megsütjük.
  4. Ha kihűlt, keresztben félbevágjuk.
  5. A túrót és a porcukrot összekeverjük.
  6. A csokikat megolvasztjuk, majd a túróhoz keverjük őket. Robotgéppel sima masszává dolgozzuk össze a keveréket.
  7. A torta alsó lapját megkenjük a krém felével. Ráhelyezzük a torta tetejét, és a maradék krémet rákenjük a tortára, úgy, hogy az oldalára is jusson. Csokiforgáccsal díszítjük.

2 megjegyzés:

  1. Ismerős eset, nekem a sörrel akadt ilyen jellegű kis..khöm...problémám. :) Egy karácsonyi sütibe kellett volna 1,6 dl sör, de én naná hogy elkezdtem beleönteni 16 dl-t. :) Egy üveg után már nagyon gyanús volt...a wc-ben landolt a víz folyékonyságú "tészta". :D

    VálaszTörlés
  2. Azt hiszem, annak, aki sokat sütöget, elkerülhetetlen ez a dolog :D

    VálaszTörlés