2012. január 20., péntek

Kekszes krémes

Ez még az első kipróbált receptjeim közül való, Andi konyhájában találtam. Még anno el akartam készíteni a cukrászdai krémest, de végül ez lett helyette. Nekünk jobban ízlett, mint a másik. Nagyon hamar elfogy mindig, ha ezt készítek, csak nehéz kivárni a pihentetési időt. :)


Hozzávalók
  • 25 dkg szögletes háztartási keksz
  • 1,5 cs vaníliás pudingpor
  • 2 tojás
  • 7 ek cukor
  • 1 ek liszt
  • 12,5 dkg vaj
  • 7,5 dl tej
  • fél csomag zselatin

Elkészítés 
  1. Egy tepsi alját kirakjuk keksszel.
  2. A tojásokat szétválasztjuk.
  3. A pudingport, a zselatint, a tojássárgájákat, a cukrot, és a lisztet kevés tejjel csomómentesre keverjük. Beleöntjük a maradék tejet és sűrűre főzzük.
  4. Levesszük a tűzről. A tojásfehérjéket felverjük, és belekeverjük a masszába, amíg forró.
  5. Beledaraboljuk a vajat. Hogy csomómentes legyen a massza, turmixolhatjuk.
  6. A krémet óvatosan a kekszre merjük, és kirakjuk a tetejét is keksszel.
  7. Másnapig a hűtőben tartjuk.

16 megjegyzés:

  1. Guszta! Nagyon finom lehet és valóban könnyebb elkészíteni mint a krémest!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Az tuti, hogy könnyebb! Amúgy szerintem finomabb is. :))

      Törlés
  2. Flóra,vittem ezt is!!!!!!Szeretem az ilyen recepteket!!Látszik ezen is fincsi!!!!Köszi!!!!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örülök, hogy tetszik! Remélem ízleni fog!

      Törlés
  3. még régen az egyik barátnőm hozott gyakran ilyen sütit a koleszba, örülök, hogy eszembe juttattad, köszi! :-)

    VálaszTörlés
  4. Erre készülök már napok óta. Köszönöm a receptet, vittem! Már befészkelte magát az agyamba!:))

    VálaszTörlés
  5. Nahát, én is ilyet készítettem hétfőn:-) Azért nem pont ilyen... de majd meglátod:-)

    VálaszTörlés
  6. Anyukám mostanában leveles tésztás krémest készít. Mondanom sem kell, hogy már másnapra el is fogy :) Tuti ez a krémes is kapós lenne nálunk :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nem csodálom, hogy elfogy, biztos nagyon finom lehet!

      Törlés