2012. január 4., szerda

Fonott kalács

A legutóbbi fonott kalácsom sajnos nem sikerült olyan jól: a tészta töredezett, ezért nehezebb volt fonni, és az íze sem volt az igazi. Most kipróbáltam egy NoSaltys receptet, és elég jól sikerült. Könnyen lehetett fonni, nagyon finom, a család szerint jobb, mint a bolti. (A súlya kb. 80 dkg.)



Hozzávalók

Tésztához:
  • 3 dl tej
  • 4 ek cukor
  • 5 dkg vaj
  • 1/2 tk só
  • 50 dkg liszt
  • 2,5 dkg friss élesztő

Kenéshez:
  • kevés tej

Elkészítés
  1. A tészta hozzávalóit (a fenti sorrendben tesszük bele) kenyérsütőgép segítségével megdagasztjuk (1,5 órás program). 
  2. A tésztát hat részre osztjuk, a részeket vékonyra sodorjuk, majd hatos fonással kalácsot fonunk belőlük. 
  3. A kalácsot megkenjük tejjel, és előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 30 perc alatt megsütjük. 
A hatos fonásban nekem ez a videó segített:


10 megjegyzés:

  1. Nagyon szépek lettek, és jó foszlósnak tűnik:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon könnyűnek néznek ki a kalács szeletek. Biztos nagyon finom is. Főleg mézzel és tejjel. Hát szívesebben megenném, mint a boltit.:)
    Fantasztikus a videón látható szuper fonat készítése.Ezt tényleg csak úgy lehetne megcsinálni, ha folyamatosan nézi az ember munka közben.Legalábbis nekem!:))

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép lett a kalácsod! Megnéztem ezt a videót, de nem tudom hányszor kéne végignézni ahhoz hogy elmerjem kezdeni?:-)

    VálaszTörlés
  4. Hogy te miket tudsz:-) Nagyon szép lett, s el is hiszem, hogy finomabb, mint a bolti.

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szép lett tényleg! Reggelire egy kis kávéval, de jó lehet. Na jó nem ábrándozok :D Ja és Boldog Új évet kívánok Neked!

    VálaszTörlés
  6. Flóra ez a kalács tökéletes! A belseje egyszerűen gyönyörű! Igazi fonott csoda. Ügyes vagy!

    VálaszTörlés
  7. Szép kalács. Én anyukám bevált, egyszerű receptje szerint szoktam, de csak húsvétra készíteni, mindig jól sikerül. A blogomon a receptet megtalálod :)

    VálaszTörlés
  8. Kati, köszönöm! Valóban, finom, foszlós.

    Tücsi, nem nehéz elkészíteni, a videóval legalábbis. Én folyamatosan azt figyeltem. :)

    Éva, úgy érdemes csinálni, hogy miközben fonod, nézed a videót is. Jó taktika. :D

    Gerdi, köszönöm!

    Panna, köszi!

    Illéskrisz, köszönöm szépen! :)

    Wanna, nálunk az öcsém mindig vajas-mézes kalácsot reggelizik, úgyhogy nem árt, ha nemcsak húsvétkor van itthon kalács. :D

    VálaszTörlés
  9. Milyen csodákra bukkan az ember böngészés közben...!? :) Gyönyörű a kalácsod! A receptet mentettem és a napokban biztosan kipróbálom én is. Éljen a fogyókúra... :D

    VálaszTörlés
  10. Köszönöm! Hát igen, ha az embernek gasztroblogja van, nehéz fogyózni. :D

    VálaszTörlés