2012. január 15., vasárnap

Csokis-karamellás kocka

Ez a barátaim/ismerőseim/családom körében igen nagy népszerűségnek örvendő süti. A sűrített tejtől ugyan szoktam félni, de általában jó lesz a végeredménye (ezt a sütit még nem rontottam el). Az tuti, hogy ami sűrített tejet tartalmaz, csak finom lehet. Legalábbis az én tapasztalataim ezt mutatják. :D Ja, és ez a recept is a Csokoládé című könyvből származik.
Egy 21x21 cm-es tepsiben készült.


Hozzávalók

Tészta:
  • 100 g puha vaj 
  • 50 g barnacukor 
  • 125 g liszt 
  • 40 g zabpehely

Töltelék:
  • 25 g vaj 
  • 25 g cukor 
  • 240 g cukrozott sűrített tej

Bevonat:
  • 90 g étcsokoládé 
  • 10 g vaj

Elkészítés
  1. A vajat habosra keverjük a cukorral, majd hozzákeverjük a lisztet és a zabpelyhet. Tésztát gyúrunk belőle. 
  2. Sütőpapírral bélelt tepsibe nyomkodjuk, és előmelegített sütőben 180 fokon 25 perc alatt megsütjük.
  3. A karamellkrémhez a hozzávalókat folyamatos keverés mellett lassú tűzön összemelegítjük, amíg lágy masszát nem kapunk. Felfőzzük, és még 3-4 percig főzzük, amikor is kissé már besűrűsödik. A kész krémet pár perc pihentetés után a tésztalapra öntjük, és hagyjuk megszilárdulni. 
  4. A csokit a vajjal megolvasztjuk, és a karamellára öntjük, majd hagyjuk megszilárdulni.

10 megjegyzés:

  1. Nagyon kínáltatja magát ez a sütike, guszta! Biztos nagyon finom !

    VálaszTörlés
  2. Istenien néz ki, nem csodálom, hogy azt a könyvet ajánlottad:)

    VálaszTörlés
  3. Hasonlót szoktam én is sütni. Egy régi Magyar Konyha magazinból, karamellás háromszög a neve, mert ott háromszög formára metélik. Nagyon szeretjük. Biztos ez is nagyon finom!

    VálaszTörlés
  4. Most kellene beleharapni, csak úgy adja magát! nagyon guszta !

    VálaszTörlés
  5. Éva, nekem a kedvenceim között van. :)

    Kati, az a könyv egy csodakönyv. :D

    Marisz, szerintem biztos hasonló lehet!

    Ibcsi, Wanna köszi!

    VálaszTörlés
  6. Tényleg lassan elkészíted az összes sütit a könyvből :)

    VálaszTörlés
  7. Hát, lassan de biztosan. :D

    VálaszTörlés
  8. Ez nagyon-nagyon guszta és roppant egyszerűnek tűnik:) Már van pár recepted, ami kipróbálásra vár!!!!

    VálaszTörlés
  9. Én mindig megszoktam ijedni a sűrített tejtől, de ez a recept tényleg könnyű. :)

    VálaszTörlés