2012. január 7., szombat

Csokis tulipán sütik

Karácsonyra kaptam egy szilikonos sütőformát, amiben tulipánokat (pontosan 8 darabot) lehet sütni. Ezt a receptet próbáltam ki benne, amit a NoSaltyn találtam. Még láttam ilyesmi sütőformákat, szerintem nagyjából ugyanakkora az űrtartalmuk, de kicsit kalkulálgatni kell, hogy mit sütünk benne, mennyi fér bele. Ez a süti tökéletes a "simán már nem annyira finom, mert régi" csokik felhasználására. :)




Hozzávalók
  • 80 g olvasztott vaj
  • 2 tojás
  • 65 g cukor
  • 15 g méz
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 100 g liszt
  • 4 g sütőpor
  • 1 ek tej
  • 8 kocka csoki

Elkészítés
  1. A tojást a cukorral és a mézzel habosra keverjük.
  2. Belekeverjük a lisztet, a sütőport, a vajat és a tejet. Félórára hűtőbe tesszük.
  3. A formákat megtöltjük a tésztával.
  4. Mindegyik tulipán közepébe egy-egy kocka csokit nyomunk.
  5. Előmelegített sütőben, 180 fokon 10-15 perc alatt megsütjük.

    12 megjegyzés:

    1. Csoda szép, még ilyet nem is láttam! A formát én is megnéztem volna!

      VálaszTörlés
    2. Nagyon guszta! Nekem is van kaptam a gyerekektől egy formát amit nem tudom milyen recepttel próbáljam ki, az rózsa forma és az is 8 db. Szerinted ez a recept hozzá jó lenne?

      VálaszTörlés
    3. Nagyon szépek! Ez szuper ajándék volt! :)

      VálaszTörlés
    4. Vissza jöttem megnézni a receptet mégegyszer, mennyi citromlé kell bele?

      VálaszTörlés
    5. Gesztenye, Márti, készítek a formáról egy képet, és holnap felteszem! :)

      Éva, szerintem ez a recept jó hozzá, mintha láttam volna rózsa formát is, és az hasonló. Az eredeti recept szerint kellene bele citromlé, én ahelyett 1 evőkanál tejet tettem bele.

      Petra, köszi! Én is örültem az ajándéknak. :)

      VálaszTörlés
    6. Gyönyörűek lettek:) Még én sem láttam tulipános formát, nagyon jó.

      VálaszTörlés
    7. Nagyon szép tulipánok! Vajon milyen a forma? Megmutatod? Nagyon tetszik!

      VálaszTörlés
    8. Trollanyu, köszönöm!

      Illéskrisz, itt is van a forma, feltöltöttem a képét. :))

      VálaszTörlés
    9. Csodás kis tulipánok! Érdemes több mindent kipróbálni benne :)

      VálaszTörlés
    10. Az biztos, hogy egy-két dolgot még kipróbálok benne. :))

      VálaszTörlés