2012. május 30., szerda

Házi Nutella

Elhatároztam, hogy keresek egy jó kis házi Nutella receptet, mert a bolti igencsak drága. Végül annyival olcsóbban sajnos nem jött ki, de legalább tudom, mit tartalmaz. A receptet David Lebovitz oldalán találtam. Először azt hittem nem sikerül, és Nutella-ital lesz belőle, mert este még teljesen folyékony volt. De reggelre csodák csodájára teljesen megszilárdult, és tökéletesen kenhető krém lett.


Hozzávalók
  • 40 g mandula
  • 160 g törökmogyoró
  • 400 ml tej
  • 60 g tejpor
  • 40 g méz
  • 170 g étcsokoládé
  • 140 g tejcsokoládé

Elkészítés
  1. A mandulát leforrázzuk, majd lehúzzuk a héját.
  2. A törökmogyorót egy lábasban megpirítjuk. Egy tiszta konyharuhába tesszük, és ledörzsöljük a héját (nem baj, ha nem sikerül teljesen).
  3. A mandulát és a mogyorót ledaráljuk.
  4. A csokoládét megolvasztjuk. Összekeverjük a darált magvakkal.
  5. Közben a tejport, a tejet, és a mézet csomómentesre keverjük, és összemelegítjük.
  6. Hozzákeverjük a csokis masszához, és lezárt üvegekbe, egy éjszakára hűtőbe tesszük.

13 megjegyzés:

  1. Húú de jó!!! Kipróbálandó! :))

    VálaszTörlés
  2. Nem semmi:) De inkább nem készítem el, mert túl hizlaló nekem:) Ezért nem is tartok ilyesmit itthon:)

    VálaszTörlés
  3. Még régebben én is próbálkoztam, de az nem sikerült, túl darabos volt....de ez szuperül hangzik, mindenképp elkészítendő!!! Nagy nutellás vagyok!!!

    VálaszTörlés
  4. Tökéletesnek néz ki, simának és homogénnek! Biztosan finom volt... :-P

    VálaszTörlés
  5. Nekem is nagyon tetszik, el mentettem , ki fogom próbálni!

    VálaszTörlés
  6. Én nem szeretem a nutellát, legalábbis a boltit, de ez annyira meggyőző, hogy elkészítem majd. A gyerekek viszont szeretik biztos lesz öröm, ha eléjük teszem. :o)

    VálaszTörlés
  7. Gesztenye, nekünk nagyon ízlett!:)

    Nyammm, hát még én! Minden mennyiségben.:)

    Barbi, köszi!

    Kati, nekem is hizlaló sajnos.:/ De néha nem árt egy kis bűnözés.;)

    Mozzarelli, szerintem megér egy próbát:) Amúgy szerintem a botmixertől is függ, én a csomómentesre keverést azzal csináltam, és így nem lett darabos.:)

    Teller-cake, igen, az volt.:))

    Tündi, remélem ízleni fog!

    Illéskrisz, nem szereted a Nutellát??:D Azért a gyerekeknek biztosan ízleni fog:)

    VálaszTörlés
  8. Azért így házilag biztos finomabb, mint a bolti..

    VálaszTörlés
  9. Azért a házi biztos finomabb, mint a bolti ;)

    VálaszTörlés
  10. Böbe, én is:))

    Panna, igazából más, mondjuk én elfogult vagyok, mert (szégyenszemre) imádom a bolti nutellát...Úgyhogy egyszerűen nem tudok véleményt alkotni.:)

    VálaszTörlés