2012. május 13., vasárnap

Almapüré

Nálunk mindig ez készül azokból az almákból, amiket már nem szívesen eszünk meg, de almaszósznak tökéletes. Karácsonykor pedig baconbe göngyölt pulykamell mellé szokott kerülni.
Általában mi nem is teszünk bele cukrot, mert anélkül is finom, de ezt nyugodtan lehet variálni.



Hozzávalók
  • alma
  • fahéj
  • cukor
  • víz

Elkészítés
  1. Az almát meghámozzuk, kivágjuk a magházát, és kisebb darabokra vágjuk.
  2. Felöntjük annyi vízzel, amennyi éppen ellepi, és puhára pároljuk.
  3. Ízlés szerint fahéjjal és cukorral ízesítjük (nem is muszáj hozzá tenni).
  4. Összeturmixoljuk.

6 megjegyzés:

  1. Hű, de rég ettem :) Van is almám, de ha minden igaz most pite lesz belőle :)

    VálaszTörlés
  2. Ez tényleg nagyon finom, pont ma készített almaszószt a férjem, malac mellé:)

    VálaszTörlés
  3. Ha nem turmixoljuk le, akkor kompót, szeretem. :) Mikor a gyerekeim kicsik voltak sok almát(nyersen)reszeltem nekik, kis kekszet vagy babapiskótát hozzá. Mindig többet készítettem mint amit megettek, sejted miért?? :DDD

    VálaszTörlés
  4. Párom imádná, én inkább nyersen.

    VálaszTörlés
  5. Panna, a pite isteni finom.:))

    Erika, mi is szeretjük!:) És tök jól illik a húsok mellé!

    Csilla, sejtem miért...:D

    Kati, amúgy én is jobban szeretem az almát nyersen, de ha már nem lehet vele mit kezdeni, akkor jól jön ez a megoldás.:)

    Lilla, én is.:))

    VálaszTörlés