2012. május 10., csütörtök

Gratinírozott eper

Végre túl vagyok rajta. Az írásbeli érettségiken. Azt hiszem a magyar és a matek jól ment, azok jók lesznek (mondjuk magyarból még függ az egész az elemzésemtől is). Viszont az emelt töri katasztrófa volt. Mindegy, a lényeg, hogy túl vagyok rajta, és még egy hónapig nem kell ilyenek miatt aggódnom, úgyhogy megkönnyebbültem.:)
Még vasárnap reggel Nándi meg én felkeltünk hétkor, hogy süssünk valami reggeli sütit anyának. Az egyik Barbi Jamie Oliveres csokitortája volt. Jó fénykép sajnos nem készült róla, de még tuti elkészül, mert isteni finom. A másik ez az epres finomság.


Hozzávalók
  • 500 g eper
  • 40 g háztartási keksz
  • 2 tojás
  • 150 g tejföl
  • 60 g cukor
  • csipet só
  • vaj a formák kikenéséhez

Elkészítés
  1. Az epreket, megpucoljuk, megmossuk és lecsepegtetjük. majd kisebb darabokra vágjuk.
  2. Egy nagyobb tűzálló tálat vajjal kikenünk, az epret elosztjuk benne, és megszórjuk a háztartási keksszel.
  3. A tejfölt elkeverjük a cukorral, majd hozzáadjuk a tojássárgájákat.
  4. Csipet sóval kemény habbá verjük a tojásfehérjéket, és a tejfölhöz keverjük.
  5. A tejfölös masszát elosztjuk az epreken. (Megszórhatjuk két evőkanál mandulapehellyel.)
  6. Előmelegített sütőben, 200 fokon kb. 15-20 percig sütjük, míg a teteje barna lesz.

27 megjegyzés:

  1. Nagyon szép a kép!! És biztosan nagyon finom is. Tetszik ez a recept, el is mentettem! :)

    VálaszTörlés
  2. Ez tutira el fog készülni, az újonnan beszerzett szuflé formáimban...:) Az érettségihez meg sok-sok kitartást, drukkolok Neked!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Elkészült. Flóra ez csúcs! Nem találok rá szavakat! Meg van az új kedvencem!

      Törlés
    2. Örülök, hogy ízlett!:))

      Törlés
  3. Ez isteni:) Sok-sok erőt az érettségihez:)

    VálaszTörlés
  4. :( mindenkitől azt hallottam, hogy irtó szemét volt, szóval ha mindenkinek rossz lett...nem szeretem ezt a ha az én tehenem meghalt haljon a szomszédé hozzáállást is, de talán javít valamit a helyzeten :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Igen, talán ez valamit javít, hogy mindenkinek rossz lett. Amúgy hallottam, hogy a német emelt is nagyon nehéz volt. Nem értem mit kell szívatni az embereket.:S

      Törlés
  5. Nagyon finom lehet! Kitartást az érettségihez! Biztosan sikerült minden :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A töriben kételkedem, hogy jó lett, de azért egyes biztos nem lesz.:D

      Törlés
  6. Biztosan sikerült az a töri is! Guszta a sütid! :)))

    VálaszTörlés
  7. Nagyon szép ez az epres süti:)
    Nálatok már folyik az érettségi? Akkor szorítok neked:) Mit kaptatok magyarból?
    Nálunk csak július 2. lesz a magyar írásbeli, június elején a szóbeli. Én is magyart tanytok, azért kérdem:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Nálunk magyarból Karinthytól A jó fiú és a rossz fiú felel összehasonlítása, Aranytól pedig a Tetemre hívást kellett elemezni (ugye, ezt választani lehet). Egyébként az oh.gov.hu oldalon meg lehet találni az egész feladatlapot.:)

      Törlés
  8. Gratulálok az eddigi vizsgáidhoz biztos hogy minden ok lesz? Hová jelentkeztél tovább? A sütid nagyon guszta!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. BGF turizmus-vendéglátás a célom.:)

      Törlés
  9. Most nézem az hogy biztos hogy minden ok lesz nem kérdőjelet akartam hanem !

    VálaszTörlés
  10. Gyönyörű a süti!szorítunk!

    VálaszTörlés
  11. Ügyi voltál az érettségin, hajrá a továbbiakhoz!

    Nagyon guszta lett ez az édesség, hmmmm :)

    VálaszTörlés
  12. Gratula az érettségihez, a folytatáshoz meg kitartást!!!
    Ez az epercsoda pedig gyönyörű, gondolom Anyukád is elájult tőle :))

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Anyukám nagyon örült. És az öcsém is kivette a részét a munkából.:))

      Törlés
  13. Örülök, hogy túl vagy a felén és hajrá még a maradékra! :-)) Az epres édességed pedig csodás!

    VálaszTörlés