2012. május 28., hétfő

Erdei gyümölcsös golyók

Barbinál láttam meg ezt a receptet. Mivel az eper megszállottja vagyok, muszáj volt kipróbálnom. Itthon mindenkinek ízlett. Az eper íze mondjuk annyira nem domináns, de nagyon finom.:)
Közben kipróbáltam erdei gyümölccsel, nekem úgy jobban bejött (kicsit intenzívebb az íze), úgyhogy frissítettem a receptet, így a színe szép lilás lett, de aki akarja, maradjon az eredetinél.
Nekem kb. 40 db golyó lett belőle.


Hozzávalók
  • 260 g sűrített tej
  • 200 g erdei gyümölcs (szeder, ribizli, eper, málna)
  • 10 g vaj
  • 200 g darált háztartási keksz
  • 40 g kókuszreszelék

Elkészítés
  1. A sűrített tejet az eperrel összeturmixoljuk. Egy lábasban a vajjal együtt feltesszük főni, és addig főzzük, míg krémes állagú lesz.
  2. Hozzákeverjük a darált kekszet, és egy órára hűtőbe tesszük.
  3. Golyókat formálunk belőle, amiket meghempergetünk a kókuszreszelékben.

11 megjegyzés:

  1. Aztaaaa!! Nagyon meglepődtem mikor megláttam, mert ez az egyetlen olyan receptem amihez jeleztem is, hogy nem voltam elájulva tőle, de most nagyon örülök, hogy megcsináltad és azért ehető volt! :))) Az eper íze hiányzott nekem is belőle, de a család többi tagja nagyon jóízűen ette!! :)) Köszi, hogy felraktad! :)

    VálaszTörlés
  2. Én is kíváncsi lennék, rá. Mindenesetre nagyon guszták :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon guszta! :) Ha hiányzott belőle az eper íze, szerintem egy kis eperlekvárral fel lehetne "javítani". :))

    VálaszTörlés
  4. Szép! Most nálam is az eper a favorit!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta! Finom lehet nagyon!

    VálaszTörlés
  6. Guszta, és nekem is felkeltette a kíváncsiságomat!

    VálaszTörlés
  7. Embertelenül istenien finom lehet:) must have test:)

    VálaszTörlés
  8. Én is szívesen megkóstolnám... :P

    VálaszTörlés
  9. Barbi, nekünk pedig ízlett:)

    Vikvi, köszi!

    Szemi, köszönöm az ötletet, legközelebb kerül bele egy kis eperlekvár is.:)

    Martinelli, egyébként szerintem nem csak eperrel, hanem más gyümölccsel is lehet.:)

    Wanna, nekem eper minden mennyiségben jöhet.:D

    Éva, köszi!

    Lilla, köszi!

    Nyammm, finom ám.:))

    Gabriella, szívesen küldenék neked kóstolót, kár, hogy neten ezt nem lehet intézni.:)

    VálaszTörlés