2012. május 16., szerda

Mézes mák

Még régebben láttam a receptet Az Eszternél, már akkor nagyon megtetszett, de nem mentettem el, és elfeledkeztem róla. Aztán Szofi is elkészítette, és ő adta meg nekem a végső lökést. Most én is megcsináltam. Hamar kész van, és finom. Mákrajongóknak pedig kötelező.



Hozzávalók
  • 10 dkg mák
  • 15 dkg méz 
  • 3 dkg apróra vágott dió 
  • 1 ek sűrű lekvár

Elkészítés
  1. A mákot kétszer átdaráljuk.
  2. Egy lábasban elkezdjük a mézet melegíteni. Ha már folyékony, hozzáadjuk a mákot, majd 5-6 percig melegítjük, amíg a mák barnulni kezd. 
  3. Levesszük a tűzről, és elkeverjük benne a többi hozzávalót. 
  4. Egy folpackkal bélelt csészébe öntjük, és ha lehűlt, néhány órára hűtőbe tesszük.

5 megjegyzés:

  1. Jó tömény finom édesség lehet! Különleges!

    VálaszTörlés
  2. Hú de jó kis masszív mákos finomság!:)

    VálaszTörlés
  3. Lecsúszna most egy hajszálvékony szelet:)) Gyönyörűségesek a képeid:)

    VálaszTörlés
  4. Éva, tényleg tömény, de valamiért nekem nagyon ízlik.:)

    Erika, nagyon mákos, az biztos.:)

    Teller-cake, köszi!

    Szofi, köszönöm! Nekem több is lecsúszna egy hajszálvékony szeletnél...:)

    VálaszTörlés