2011. augusztus 29., hétfő

Pizzatészta és paradicsomszósz

Tegnap megtaláltam az Igazit. Mármint az igazi pizzatésztát.
Gondolom mindenkinek van egy saját, jól bevált pizzatészta receptje. Hát nekem is volt. De rájöttem, hogy valahogy az mégsem az "igazi". Úgyhogy elhatároztam, hogy megkeresem a legjobb receptet. Lementettem kb. 5 receptet, hogy majd azokat kipróbálom, aztán valamelyik csak jó lesz. Ha meg nem, akkor így jártam. Ez a recept Mr. és Mrs. Smith receptje, a NoSaltyról. A recepthez való hozzászólások meggyőztek, hogy ezt kell először kipróbálnom. Egyáltalán nem bántam meg.
A pizza mondhatni tökéletes lett. Vékony tészta, nem túl kemény, és a széle sem az, amit inkább a tányéron hagyok, mert túl vastag. Már csak akkor lehetne jobb, ha kemencében sütném. Sajnos erre nincs lehetőség, úgyhogy be kell érnem ennyivel. De nekem megfelel. Mostantól csak ezt fogom sütni.
Próbáljátok ki, de tényleg! :)
Ja, és még egy jó hír: fagyasztani is lehet, kipróbáltam!





Hozzávalók

A pizzatésztához:
  • 30 dkg finomliszt
  • 20 dkg rétesliszt
  • 3 dkg friss élesztő (vagy 1 cs szárított)
  • 3 dl langyos víz
  • 1 csapott ek kristálycukor
  • 2 dkg vaj
  • 1 ek olívaolaj
  • 1 csapott ek só
  • 2 tk szárított oregánó

A pizzaszószhoz:
  • 400 g hámozott, konzervparadicsom
  • 1 fej vöröshagyma
  • 4 gerezd fokhagyma
  • 30 g sűrített paradicsom
  • 1 dl paradicsomlé
  • 0,5 tk oregánó
  • 1 tk bazsalikom
  • 1 tk só
  • 2 ek cukor
  • 1 ek olívaolaj

Elkészítés

Pizzatészta:
  1. Egy keverőtálba beleszitáljuk az összes lisztet, belerakjuk a sót és az oregánót. Elkavarjuk benne jól, és egy mélyedést készítünk a közepébe.
  2. Egy tálkában a langyos vízben feloldjuk a kristálycukrot, és elmorzsoljuk benne az élesztőt. Simára keverjük, nyomkodjuk kézzel, majd beleöntjük a liszt mélyedésébe.
  3. Összegyúrjuk az egészet, belekavarjuk az olívaolajat, és hozzádolgozzuk darabonként a vajat. Addig dagasztjuk, míg a kezünktől jól elválik a tészta. A keverőtálat kilisztezzük, és a tésztát meleg helyen benne hagyjuk kelni 60 percet, fóliával lefedve.
  4. Amikor megkelt, lisztezett deszkára kiborítjuk, jól átdolgozzuk, és négy egyforma részre osztjuk. Mindegyik darabból kis cipót formázunk, és további 30 percig kelesztjük őket.
  5. Az egyik cipót nyújtófával kissé kinyújtjuk (kb. 15-20 cm átmérőig), majd ezután kézzel, laza mozdulatokkal körkörösen kihúzzuk 28-30 cm-es átmérőig, és ráhelyezzük egy sütőpapírral bélelt sütőlemezre.
  6. Megkenjük pizzaszósszal, rápakolunk feltétnek, amiket szeretnénk, és berakjuk a sütő legalsó rácsára. Előmelegített sütőben, 220 fokon kb. 10 perc alatt megsütjük.
  7. A többi cipóval ugyanígy járunk el.

Pizzaszósz:
  1. A hagymákat apróra vágjuk. Egy lábasban az olívaolajon, közepes lángon megdinszteljük őket.
  2. Ezután hozzáadjuk a konzervparadicsomot, a sűrített paradicsomot és a paradicsomlevet. Belekeverjük az oregánót és a sót, majd lassú tűzön, lefedve kb. 30 percig főzzük.
  3. Ezután belerakjuk a cukrot és a bazsalikomot, és addig főzzük még, amíg a cukor fel nem oldódik.
  4. Ha kész van botmixer segítségével átturmixoljuk.

11 megjegyzés:

  1. Biztosan kipróbálom, nagyon szeretjük a pizzát! :)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta:) Nekem megvan a bevált receptem,de azért néha kipróbálok újakat. Itt nem lehet réteslisztet (sem)kapni:(

    VálaszTörlés
  3. Ó de szépen mosolyog szinte az a szószos pizza!!!! Nagyon jól sikerült!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon szép lett a pizzád. A paradicsomszósz recepted is nagyon tetszik. Én mindig Limara receptje alapján csinálom a tésztát, az is szuper. :)))

    VálaszTörlés
  5. Nagyon guszta kis mini pizzát sütöttél :))

    VálaszTörlés
  6. Flower, majd írj, ha kipróbáltad!

    Trollanyu, sajnálom, hogy nem lehet kapni réteslisztet. :( Egyébként eddig én sem használtam, most volt az első alkalom, hogy kipróbáltam.

    Vicuska, köszönöm!

    Petra, Limara receptje is isteni lehet! :))

    Bianka, tényleg, már csak egy kemence kéne! :)

    Panna, köszi!

    VálaszTörlés
  7. Isteni,kipróbáltam. Mostantól én is ezt sütöm. :D

    VálaszTörlés
  8. Örülök, hogy neked is ízlett! :D

    VálaszTörlés
  9. A Te recepteddel sütöttem a tésztát és ez tényleg nagyon jóóó! :))))

    VálaszTörlés
  10. Örülök, hogy te is így gondolod! Annyira büszke voltam magamra, amikor megtaláltam a receptet! :D
    Persze a tökéletes pizzatészta Mr. és Mrs. Smith érdeme. :))

    VálaszTörlés