2012. augusztus 20., hétfő

Citromtorta

A mostani SAD fordulót Petra, a Reformkori konyha blog szerzője hirdette meg, a témája: "Díszíts gyümölccsel". Ezt a citromtortát már régebben is elkészítettem, viszont kihagytam belőle a díszítést, és most a tészta alapja is más lett. Ebben az új formában finomabb, és szebb is.:)



Hozzávalók

A tésztához:
  • 30 dkg liszt
  • 10 dkg vaj
  • 8 dkg cukor
  • 0,5 cs sütőpor
  • 1 tojás
  • 0,5 dl tejföl

A töltelékhez:
  • 1 tojás
  • 7,5 dkg cukor
  • 10 dkg őrölt mandula
  • 1,5 citrom leve

A tetejére:
  • 3 citrom
  • 20 dkg cukor
  • 2 dl víz

Elkészítés 
  1. A tésztához valókat összegyúrjuk.
  2. A tésztát kinyújtjuk, és egy tortaformát kibélelünk vele, úgy, hogy 2 cm magas pereme legyen.
  3. A tojást a cukorral jól kikeverjük. Hozzáadjuk a mandulát, és a citromlevet. A tölteléket a tésztalapra kenjük.
  4. Előmelegített sütőben, 180 fokon 15-20 perc alatt megsütjük.
  5. A citromokat megmossuk, és karikákra vágjuk.
  6. A vizet a cukorral addig melegítjük, amíg a cukor elolvad. Ezután a citromkarikákat beletesszük, és alacsony lángon 15 percig főzzük.
  7. Kivesszük belőle a citromot, és elrendezzük a tortán. A tortára még öntünk annyi levet, amennyit beszív. (Én a maradékot felöntöttem egy csomó vízzel, és limonádé lett belőle.)

7 megjegyzés:

  1. Isteni lehet, finom savanykás:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta, ki kell próbálnom, imádom a citromtortákat :)

    VálaszTörlés
  3. Imádom a citromos dolgokat! Ezt is viszem!!!

    VálaszTörlés
  4. Nagyon tetszik a tortád! De, kérlek küldd el a linket, mert csak véletlenül vettem észre, hogy te is játszol. :)

    VálaszTörlés
  5. Kati, igen, én még a citromot is szívesen leeszem a tetejéről.:)

    Szofi, köszi, ha citromtorta-imádó vagy, akkor ez a neked való süti.:D

    Lilla, igazából nem hűsít különösebben, de azért jó.:)

    Illéskrisz, remélem, majd valamikor elkészíted!:)

    Petra, elküldtem.:))

    VálaszTörlés