2011. március 4., péntek

Tejespite (kétféle változatban)

Már elég régóta sütök rendszeresen tejespitét, leginkább ebédre, bár lehet, hogy inkább a desszert kategóriába kéne sorolni. Az elkészítésével nem kell bajlódni, kb. 3 perc alatt megvan (csak sokáig kell sülnie).
Az első receptet a NoSaltyn találtam, Macskafőz receptjeként.
Mostanában kipróbáltam egy másik receptet is, amit TücsökBogárnál találtam.
Nem ugyanolyan az ízük, de mégsem tudnám megmondani, hogy melyik finomabb, nekem mindkettő nagyon ízlik. A második egy picivel tejesebb, úgyhogy talán könnyebb a tésztája. Ennyi a különbség.
Lehet a tésztát fahéjjal ízesíteni, vagy valamilyen gyümölcsöt tenni bele.
A kész tésztát pedig lekvárral enni. Nekem erre nem volt szükség, így simán ettem eddig mindig, és azt hiszem, ez így is marad. :)
Szóval, döntsétek el, hogy melyik verzió a szimpatikusabb, és csináljátok meg azt. Vagy mindkettőt. :D
A tepsim mérete: 35x22 cm (ha vékonyabb tésztát szeretnénk, öntsük nagyobb tepsibe).

Tejespite 1:


Hozzávalók
  • 4 tojás
  • 20 dkg cukor
  • 30 dkg liszt
  • 1 l tej
  • 1 csipet só

Elkészítés

1.      A hozzávalókat összekeverjük, csomómentesre.
2.      Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük a tésztát. 190 fokon, előmelegített sütőben 10 percig sütjük, majd 180 fokon 30-40 perc alatt befejezzük a sütést.
  

Tejespite 2:




Hozzávalók
  • 3 tojás
  • 10 dkg cukor
  • 20 dkg liszt
  • 1 l tej
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 1 csipet só

Elkészítés

1.      A hozzávalókat csomómentesre keverjük.
2.      Sütőpapírral bélelt tepsibe öntjük a tésztát. Előmelegített sütőben, 200 fokon 1 óra alatt megsütjük.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése