2011. március 29., kedd

Spaghetti alla carbonara - a szénégető spagettije

Ez a kedvenc tésztám. Ennek ellenére nem gyakran készítem el. De ez csak amiatt van, mert ha ez az ebéd, azt inkább apa szokta csinálni. Szerintem már ovis korom óta készítik a szüleim ezt a tésztát, azt hiszem már a születésem előtt is ismerték. És hogy azóta is folyamatosan szoktuk enni ebédre, csak finomsága mellett érvel. Kisebb koromban még kiszedegettem belőle a szalonnát, és apának vagy az öcsémnek adtam. Most már persze megeszem, de azért most sem olyan ipari mennyiségben :)
Amúgy biztosan sokan ismerik már ezt az ételt, mindenesetre itt az én verzióm, érdemes kipróbálni, mert nagyon finom (ha valaki még nem evett volna, annak mindenképp!!).
Az eredetét tekintve én úgy ismerem a sztorit, hogy azért kapta ezt a nevet, mert a szénégetők készítették el először. De olvastam olyat is, hogy a tésztán lévő baconkockák a szénre hasonlítanak, és innen jött a név.


Hozzávalók
  • 40 dkg spagetti 
  • 10 dkg húsos, füstölt szalonna 
  • 1 ek olaj
  • 2 tojás
  • 5 dkg reszelt parmezán sajt 
  • 5 dkg reszelt trappista sajt
  • 0,5 dl tejszín

Elkészítés
  1. A szalonnát apró kockákra vágjuk, és az olajon kisütjük. 
  2. A tojásokat egy tálban felverjük a reszelt sajttal, és egy csipetnyi sóval. Hozzákeverjük a tejszínt. 
  3. A spagettit forró, sós vízben kifőzzük, leszűrjük, és leöntjük a szalonna zsiradékával, a szalonnával, majd hozzákeverjük a tojásos öntetet.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése