2011. február 27., vasárnap

Pillecukor

Nem csalás, nem ámítás, ez tényleg annak a pillecukornak receptje, amire gondoltok. Ugyanolyan az íze, mintha a boltit ennénk. Csak kevesebb E-vel és adalékanyaggal. Szóval tök jó. :D
Nem olyan könnyű elkészíteni, mert iszonyatosan ragad, de túl lehet élni. A receptet Wise Ladynél találtam.
Az adagot elfeleztem, és a felébe tettem egy evőkanál kakaóport. Az ebből vágott pillecukrokat kakaópor és keményítő keverékében forgattam meg. Nem volt rossz, de szerintem a sima finomabb.
Még az lenne az ötletem, hogy egy evőkanál szörpöt raknék bele, az megszínezné, és talán ízt is adna neki.
Ekkora adagból 20 dkg pillecukor jön ki.




Hozzávalók
  • 15 dkg cukor
  • 1 ek méz
  • 8 g zselatinpor
  • 50 ml + 3 ek víz
  • csipet só
  • olaj
  • 2 ek porcukor
  • 2 ek étkezési keményítő
  
 Elkészítés
  1. A cukrot 50 ml vízzel és a mézzel felforraljuk, majd lassú tűzön 3-4 percig főzzük még.
  2. Közben a zselatinport feloldjuk a 3 evőkanál vízzel.
  3. A forró szirupból egy keveset a zselatinhoz adunk, és habverővel elkeverjük.
  4. Hozzáadjuk a többi szirupot. Kb. 5 percig verjük a habverővel. A masszának ki kell fehérednie, és ragadós, nyúlós állagúvá kell válnia. 
  5. Egy 1 literes jégkrémes dobozba vágunk két sütőpapírt. Az egyiket az aljára tesszük, és ecsettel kikenjük olajjal. 
  6. Az elkészült szirupot beleöntjük.
  7. Majd a másik sütőpapírt is megkenjük olajjal és a massza tetejére tesszük.
  8. 3-4 órára a hűtőbe tesszük.
  9. A keményítőt és a porcukrot összekeverjük.
  10. A már megdermedt pillecukrot kivesszük a dobozból, lehúzzuk róla a papírt, és késsel összedaraboljuk.
  11. A darabokat a porcukros-keményítős keverékben megforgatjuk.

2 megjegyzés:

  1. A fondant mellett ez volt a másik recept, amit ki szerettem volna próbálni. Az előbbit megvalósítottam, most pedig ez következik. :)

    VálaszTörlés
  2. Remélem ízleni fog! Érdekes, hogy mennyi mindent el lehet készíteni házilag is :D

    VálaszTörlés