2014. január 23., csütörtök

Sakk szelet

Már régóta szerettem volna elkészíteni ezt a sütit, azt hittem nehéz, de igazából nem annyira, és nagyon mutatós.:) A receptet Andi konyhájában találtam.
Mondjuk szöveg alapján nem sikerült teljesen felfognom az elkészítés menetét, úgyhogy ez a link segített a probléma megoldásán.

 
Hozzávalók
  • baracklekvár
  • étcsokoládé

A sárga tésztához:
  • 16 dkg vaj 
  • 16 dkg cukor 
  • 1 cs vaníliás cukor 
  • 3 tojás 
  • 12 dkg liszt 
  • késhegynyi sütőpor

A barna tésztához:
  • 16 dkg vaj
  • 16 dkg cukor
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 3 tojás 
  • 10 dkg liszt
  • 2 dkg kakaópor
  • késhegynyi sütőpor 

Elkészítés
  1. A tojások sárgáját a vajjal, a cukrokkal, és a tojások sárgájával habosra keverjük. 
  2. A sütőporos lisztet hozzáadjuk, simára keverjük. 
  3. A tojások fehérjét kemény habbá verjük, belekeverjük a masszába, és egy sütőpapírral bélelt tepsibe simítjuk. Előmelegített sütőben, 180 fokon 25-30 perc alatt megsütjük. 
  4. A barna tésztát ugyanígy készítjük el. 
  5. Ha kihűlt, az egyik lapot megkenjük lekvárral, rátesszük a másik lapot. Azt kettévágjuk, megint megkenjük az egyiket, és rátesszük a másik dupla lapot. 
  6. Így egy négyrétegű lapot kapunk, amit felszeletelünk, ugyanolyan vastag szeletekre, mint egy rétegnek a vastagsága. 
  7. 4-4 szeletet egymásra ragasztunk lekvárral, úgy forgatva, hogy a sárga fölé mindig barna kerüljön.
  8. Néhány órára hűtőbe tesszük, majd bevonjuk étcsokoládéval.

5 megjegyzés:

  1. Már csak néhány csokoládé-figura hiányzik és indulhat a parti.... ;-D Gyönyörű!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz ki! Hasonló receptem van nekem is, még anyósomtól kaptam és úgy szereti a család :)

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szép, látszik a tésztán, hogy mennyire pihe-puha :)

    VálaszTörlés
  4. Gyerekkori kedvencem. A nagymamám sokszor készített ilyet. Imádom! Nagyon szépek lettek!

    VálaszTörlés
  5. Köszi mindenkinek!

    VálaszTörlés