2013. március 22., péntek

Zabkásás táska

Szeretem a zabkását, és ez az ötlet valamikor csakúgy kipattant a fejemből,, amikor azon gondolkoztam, mivel lehetne még megtölteni a leveles tésztát. Valószínűleg furán hangzik, de finom, még kihűlve is. :)
A maradék zabkásával is meg lehet tölteni, hogy ne vesszen kárba (nem tudom, ti hogy vagytok vele, a kihűlt zabkása nem olyan jó szerintem, mint a frissen készült).
Nekem 12 db lett belőle.


Hozzávalók
  • 90 g zabpehely
  • 2 dl víz
  • 2 dl tej
  • 40 g cukor
  • 300 g leveles tészta

Elkészítés
  1. Egy lábasban összekeverjük a hozzávalókat, majd föltesszük főni.
  2. Kis lángon addig kevergetjük, amíg a zabkása be nem sűrűsödik. Kihűtjük.
  3. A leveles tésztát kinyújtjuk, téglalapokra vágjuk, és megtöltjük a zabkásával.
  4. Előmelegített sütőben, 180 fokon 15 perc alatt megsütjük.

3 megjegyzés:

  1. Biztos finom, lehet. Én is szeretem a zabkását.

    VálaszTörlés
  2. A gyerekek szerint -s szerintem is- finomabb a zabkása, mint a tejbegríz. Én el tudom képzelni leveles tészta töltelékeként, de magamtól eszembe nem jutott volna:-)

    VálaszTörlés
  3. Viki, az!:)

    Gerdi, azt hiszem én is jobban szeretem a zabkását. Most egyébként egy ötletet adtál, lehet tejbegrízzel töltve is finom lenne! Na, majd legközelebb azzal készül.:)

    VálaszTörlés