2013. március 16., szombat

Shrek süti

Egy újabb kedvencet hoztam, ezúttal a színéről elnevezett Shrek sütit. A zöld színét a mandula aroma adja. Ha nem találunk színeset, akkor ételszínezékkel is készíthető. Mindenképp érdemes megcsinálni, mert látványos, és nagyon finom!
A receptet itt találtam, egy 20x30 cm-es tepsiben készítettem.


Hozzávalók

A tésztához:
  • 50 dkg darált háztartási keksz
  • 25 dkg porcukor
  • 25 dkg puha vaj
  • 0,7 dl tej
  • 1/2 rumaroma (12,5 g)
  • 3 ek kakaópor
  • 1 mandula aroma (25 g)

A tetejére:
  • 10 dkg étcsokoládé
  • 1 dkg vaj

Elkészítés 
  1. A darált kekszet, a porcukrot, a vajat  és a tejet összegyúrjuk.
  2. A tésztát két egyenlő részre osztjuk.
  3. Az egyik felébe a kakaóport és a rumaromát belegyúrjuk.
  4. A másik felébe pedig a mandulaaromát tesszük.
  5. Egy tepsibe nyomkodjuk a kakaós masszát. A tetejét egyenletesen eligazgatjuk egy kanál segítségével.
  6. Erre jön a zöld tészta, amit szintén egyenletesen elnyomkodunk.
  7. A csokit és a vajat megolvasztjuk, és bevonjuk vele a süti tetejét.
  8. Hűtőbe tesszük 2 órára.

8 megjegyzés:

  1. Nem ismertem ezt még, de nagyon jó! :-))

    VálaszTörlés
  2. Nagyon jól néz kis és finom lehet! A mandulás ízt nagyon szeretem akár krémben vagy így süteményben is. Ezt még nem ismertem eddig. Tetszik!

    VálaszTörlés
  3. A sportszelethez lehet hasonló ez a sütemény, biztosan nagyon finom, egyébként is szeretem a mandulást ízt! :)

    VálaszTörlés
  4. Nagyon mutatós szelet, a fiam nagy Shrek rajongó, úgyhogy tuti imádná!

    VálaszTörlés
  5. Teller-cake, örülök, hogy tetszik!

    Márti, köszi!

    Éva, nagyon finom, mi vendégségbe vittük most, és mindenkinek ízlett!

    Hankka, valóban ahhoz hasonlít, csak a színe meg az aromája különböző!

    Marka, biztos vagyok benne, hogy tetszene neki is!

    VálaszTörlés
  6. Nálunk a sportszelet nagy kedvenc, ez hasonló hozzá tényleg, de ez a zöld szín nagyon tetszik, kipróbálom én is.

    VálaszTörlés
  7. Már több alkalommal megcsináltam még a kicsiknek is nagyon bejött. / fincsi /

    VálaszTörlés