2013. március 11., hétfő

Joghurtos pite

A receptet itt találtam, és rögtön megtetszett. Isteni finom, könnyed kis sütemény, szerintem ez a legfinomabb joghurtos süti, itthon már többször elkészült. :)

Ígértem, hogy mesélek nektek a cukrász OKJ-ről, az eddig valahogy elmaradt, pedig már egy hónapja járok. Az idei félévben háromfajta óránk van: vendéglátó gazdálkodási tevékenység (ez elég borzalmas, egész órán írunk, és tömény gazdaság), cukrászati termelési feladatok (a legizgalmasabb, természetesen), és angol szakmai nyelv. Gyakorlat még nem volt, csak májustól lesz, de azt már nagyon várom. Egyébként most kezd kiderülni, hogy azért mégse olyan egyszerű egy saját cukrászdát nyitni, én pl. teljesen elképedtem, hogy milyen sok helyiséget kell létrehozni (csak raktárakból 10 db van).



Hozzávalók

A tésztához:
  • 25 dkg liszt
  • 10 dkg cukor
  • 15 dkg vaj
  • csipetnyi só
  • 1 kk reszelt citromhéj
  • 1 cs sütőpor
  • 4 tojássárgája

A töltelékhez:
  • 5 dkg liszt
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 15 dkg cukor
  • 47,5 dkg natúr joghurt
  • 17,5 dkg tejföl
  • 4 tojásfehérje

Elkészítés
  1. A hozzávalókat elkeverjük és összegyúrjuk.
  2. A tésztát 30 percig a hűtőben pihentetjük.
  3. A tészta felét kinyújtjuk, és egy sütőpapírral bélelt (20x30 centis) tepsibe tesszük.
  4. A tészta másik felét lereszeljük.
  5. A tojások fehérjét kemény habbá verjük, és összekeverjük a liszttel, a cukrokkal, a joghurttal, és a tejföllel.
  6. A tölteléket a tésztára öntjük, és a töltelék tetején eloszlatjuk a reszelt tésztát.
  7. Előmelegített sütőben, 180 fokon 40-45 perc alatt megsütjük.

15 megjegyzés:

  1. Ezt én is megsütöttem, nagyon finom! :)

    VálaszTörlés
  2. Guszta, nagyon finom lehet ! Gondolom ha már gyakorlatin is leszel több élményed lesz , és akkor megjön a kedved majd a cukrászat beindításához is!:-))

    VálaszTörlés
  3. Ez fincsi lehet:) Egy ilyen sulit én is szívesen elvégeznék, nem tudom, hogy nálunk van-e? Román nyelven biztos.

    VálaszTörlés
  4. Tudod mit! Nyiss virtuális cukrászdát! Akkor elég 1 terrabájt tárhely és nem kerül még ezred részébe sem egy raktár költségének. :-)) Egy ilyen tanfolyamot én is elvégeznék szívesen! Főleg, ha ilyen finomságok kerülnek ki az ember keze alól! :-))

    VálaszTörlés
  5. Jaj, de nagyon guszta sütike, viszem tovább a receptet! :)

    VálaszTörlés
  6. Nekem is van egy hasonló receptem. Nagyon finom és különleges süti! Guszták az biztos!

    VálaszTörlés
  7. Remélem még lesz beszámoló a tanfolyamról! Ez a pite istenien néz ki,viszem is a receptet,köszi :)

    VálaszTörlés
  8. Ez új, de tetszik! Nagyon fincsi lehet! :)

    VálaszTörlés
  9. Istenien néz ki a pitéd!!!!! Értem kiált.........:-))

    VálaszTörlés
  10. Finom, könnyűnek látszik! tudnám szeretni!

    VálaszTörlés
  11. Linyah, bizony, finom! :)

    Éva, a saját cukrászdát már régóta tervezem, hogy jó lenne.:)

    Kati, nem tudom, ott, hogy működik, de csak van hasonló felnőttképzés.:)

    Gionetta, a virtuális cukrászda jó ötlet! :D

    Hankka, remélem ízleni fog, ha elkészíted!

    Illéskrisz, nagyon finom!:)

    Márti, még hozok beszámolót, ha történik valami érdekes, elkezdődik a gyakorlat, meg amúgy is.:)

    Dina, az volt!:)

    Tücsi, küldök egy virtuális szeletet!:)

    Vikvi, szerintem tuti szeretnéd!

    VálaszTörlés
  12. en is kiprobaltam, tenyleg nagyon finom! en mondjuk a toltelekbe csak 8 dkg cukrot tettem es nekunk boven eleg volt.
    alig varom, h kiprobaljam valami izesitett joghurttal :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Eddig nem is jutott eszembe, hogy ízesített joghurttal készítsem, de tetszik az ötlet.:)

      Törlés
  13. Tényleg isteni. Nekem így másnap a hűtőből még sokkal jobban is ízlik, mint frissen. Persze volt egy hiba amit elkövettem,de hát ebből tanulunk. Máskor is fog készülni. Köszönöm a receptet. :)

    VálaszTörlés