2017. február 9., csütörtök

Mogyorós krokant

Körülbelül 7 éve készítettem el ezt a receptet először, földimogyoróval. Aztán valahogy a süllyesztőbe került, vagyis nem vettem elő egészen mostanáig, mikor elkezdtem átnézni a receptjeimet. Most volt itthon törökmogyoró, úgyhogy gondoltam, újra nekivágok. Nem bántam meg, mert a végeredmény nagyon finom lett! Készíthetitek akármilyen olajos magból, szerintem mind jó lesz, nekem ez a törökmogyorós változat jött be a legjobban.:)


Hozzávalók
  • 150 g cukor
  • 350 g mogyoró, apróra vágva
  • 350 g étcsokoládé
  • 60 ml víz

Elkészítés
  1. A cukrot a vízben elkeverjük, és egy kis lábasba öntjük. Felforraljuk, és folyamatos keverés mellett addig főzzük, amíg a cukor barnulni nem kezd.
  2. A mogyorót a cukorsziruphoz adjuk, és addig keverjük, amíg a cukorral sűrű masszává össze nem áll.
  3. A mogyorós masszát sütőpapírra simítjuk, majd hagyjuk kihűlni.
  4. A csokit felolvasztjuk, és befedjük vele a krokantot.
  5. Miután a csoki megdermedt, a krokantot felvágjuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése