2012. július 28., szombat

Muszaka

A júliusi FESZ forduló főételének alapanyaga a padlizsán. Ezzel kisebb nehézségekbe ütköztem, mert nem szeretem a padlizsánt. De apa szereti, úgyhogy ez nagyjából neki készült. Én is ettem belőle, csak a saját részemet "padlizsántalanítottam".:))
A muszakáról annyit tudok, hogy görög eredetű, arról fogalmam sincs, hogy vajon ez a recept az igazi-e, vagy sem, azért biztos nem áll távol tőle. Egyébként a NoSaltyról lestem, kisebb változtatásokkal készítettem el.


Hozzávalók
  • 50 dkg padlizsán
  • 50 dkg burgonya
  • 80 dkg darált hús (nálam pulyka)
  • 2 db vöröshagyma
  • 2 db paradicsom
  • 6 gerezd fokhagyma
  • 3 dl sűrített paradicsom
  • bors
  • fahéj
  • oregánó
  • 5 dkg vaj
  • 5 dkg liszt
  • 3 dl tej
  • 15 dkg reszelt sajt
  • szerecsendió

Elkészítés
  1. A padlizsánt meghámozzuk, 1 cm-es szeletekre vágjuk, és 180 fokon kb. 10 perc alatt megsütjük.
  2. A krumplit meghámozzuk, hasonló vastagságúra vágjuk, majd megfőzzük.
  3. A hagymát apróra vágjuk, olajon megdinszteljük, majd hozzáadjuk a húst. Közben a  sót, a borsot, az oregánót, a fahéjat, és a zúzott fokhagymát is belerakjuk.
  4. Mikor kezd átsülni a hús, hozzáadjuk a felaprított paradicsomot, és a paradicsompürét, majd még 5-10 percig főzzük.
  5. Egy edényben megolvasztjuk  a vajat, rászórjuk a lisztet, összekeverjük, majd fokozatosan hozzáöntjük a tejet, és csomómentesre, sűrűre főzzük.
  6. Levesszük a tűzről, ízesítjük sóval, szerecsendióval, és hozzáadjuk a sajtot.
  7. Egy kiolajozott tepsi alját kirakjuk a padlizsánszeletekkel, ráhalmozzuk a húst, erre jön a burgonya, végül az egészet leöntjük a mártással.
  8. Előmelegített sütőben, 200 fokon kb. 20 perc alatt megsütjük.

6 megjegyzés:

  1. Én is készítettem egyszer muszakát, de nekem nem jött be, pedig szeretem a padlizsánt, de úgy együtt nem tetszett valamiért, de lehet az is hogy én nem jól készítettem el:)
    Az enyém nem volt ilyen szép mint a tied:)

    VálaszTörlés
  2. Nagyon guszta. Ilyen formában én sem ettem még.

    VálaszTörlés
  3. Én biztos, hogy fogyasztanám, olyan gusztán néz ki. Ahogy mondják, puding próbája az evés!:)

    VálaszTörlés
  4. Én mindig így készítem, és Görögországban is így készítették amikor kóstoltam...:)

    VálaszTörlés
  5. Imádom:)Még sosem készítettem, kipróbálom majd:)

    VálaszTörlés
  6. Kati, lehet, hogy akkor nekem sikerült egy jó receptet kifognom.:)

    Mrs. Same, eddig én sem, de valahol el kell kezdeni.:))

    Tücsi, bizony, meg kell kóstolni, és még kellemes csalódást is okozhat. Mint én meg a cukkinikrémleves.:)

    Lilla, akkor ezek szerint ez az igazi.:)

    Nyammm, nem nehéz, úgyhogy próbáld ki!

    VálaszTörlés