2013. január 9., szerda

Túrós csillagok

Tegnap láttam meg Mónikánál, a Váncza projekt készítőjénél ezt a sütit, és mivel még nem volt tervem, hogy mit süssek ma, ez lett belőle, köszönhetően a hűtőben lévő felhasználandó túrónak. Annyit változtattam a recepten, hogy a vajat lecsökkentettem (nekem mániám, hogy minél kevesebb vajat használjak..), így is jól nyújtható volt, és puha is lett, nagyon finom. Ekkora adagból nekem 60-70 csillag jött ki.


Hozzávalók
  • 20 dkg túró
  • 25 dkg liszt
  • 8 dkg cukor
  • 15 dkg vaj
  • 0,5 cs sütőpor
  • 20 dkg étcsokoládé

Elkészítés
  1. A túrót, a lisztet, a cukrot, a vajat, a sütőport összegyúrjuk, majd a tésztát négyszer kinyújtjuk, hajtogatjuk.
  2. A tésztát fél centi vékonyra kinyújtjuk, és csillagos formával kiszúrjuk.
  3. Sütőpapírral bélelt tepsibe rakosgatjuk a csillagokat.
  4. Előmelegített sütőben, 180 fokon, kb. 10 percig sütjük.
  5. Ha kihűltek, a csillagok felét belemártjuk olvasztott étcsokoládéba.

11 megjegyzés:

  1. Oh, ezt most nagyon megkívántam!:) Helyesek lettek!

    VálaszTörlés
  2. Nagyon szépek lettek!Biztos finom, ezzel a sütivel én is szemeztem!

    VálaszTörlés
  3. Nagyon kis guszták! Nekem is van egy omlós-túrós tésztareceptem körtés batyuhoz. :)

    VálaszTörlés
  4. Szuperül néznek ki, és csak finom lehet!! elmentem, s valamikor ki fogom próbálni! Köszi, hogy megosztottad!!

    VálaszTörlés
  5. Nagyon szépek lettek!
    Örülök hogy nálad is készült süti a Váncza-projectből, be is rakom a recept mellé az elkészült sütidet és linket a blogodról.
    Üdv. Mónika

    VálaszTörlés
  6. Jó választás volt ez a recept Flóra! Szépek, gusztusosak, és biztos finomak voltak!

    VálaszTörlés
  7. Nagyon kínáltatják magukat! :D

    VálaszTörlés
  8. Köszi mindenkinek! Nagyon finom.:) Egyébként az az érdekes, hogy a családból volt, akinek csokival, és volt, akinek csoki nélkül ízlett jobban. (Szóval érdemes néhányat nem bevonni.)

    VálaszTörlés
  9. Ez gyermekkorom kedvenc sutije! De tenyleg! Emlekszem,a Vancza receptes konyvbol csinalta anyukam (sajnos nem eleg gyakran. :) En is nagyon megorultem, amikor meglattam a receptet Monikanal. Nem csodalkozom, hogy rogton el is keszitetted, Flora. Remek kis suti. Es igen, egyeseknek csokisan, masoknak anelkul a finomabb. En mindig a simakra csaptam le. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Én ugyan most készítettem először, de nekem is nagyon bejött.:))

      Törlés
  10. De szépek! Annyira szeretem az ilyen kis aprósüteményeket!! :P

    VálaszTörlés