2013. január 17., csütörtök

Mogyorós-vajkaramellás csokoládétorta

Egy barátnőm szülinapjára ilyet készítettem (meg volt egy kisebb adag próba nálunk is, hogy biztosra menjek...:D). Rachel Allen könyvében találtam, de már láttam gasztroblogokon is, amin nem csodálkozom, hiszen nagyon finom.:) Legközelebb kipróbálom sós mogyoróval is, szerintem csak feldobná.


Hozzávalók

A tésztához:
  • 250 g liszt
  • 125 g puha vaj
  • 1 tojás, felverve

A mogyorós vajkaramellhez:
  • 50 g vaj
  • 75 ml tejszín
  • 100 g barna cukor
  • 150 g földimogyoró durvára aprítva

A csokoládés réteghez:
  • 200 ml tejszín
  • 200 g étcsokoládé

Elkészítés 
  1. A lisztet a vajjal elmorzsoljuk, majd hozzáadjuk a tojást, és összegyúrjuk. Fóliába csomagoljuk, és 30 percet pihentetjük a hűtőben.
  2. A tésztát kinyújtjuk, és kibélelünk vele egy 26 centis átmérőjű tortaformát, úgy, hogy legyen minimum 3 centi pereme.
  3. Lefedjük, 20 percre hűtőbe tesszük, majd előmelegített sütőben, 180 fokon 15-20 perc alatt megsütjük.
  4. A mogyorós vajkaramellhez a vajat, a tejszínt, és a barna cukrot felforraljuk, gyöngyözve főzzük 2-3 percig, amíg kissé besűrűsödik. Hozzákeverjük a földimogyorót. Kicsit hűlni hagyjuk, majd szétterítjük a tésztán.
  5. A csokis réteghez a tejszínt felforraljuk, levesszük a tűzről, majd beledobjuk a csokoládét, és addig keverjük, míg elolvad a tejszínben. Ráöntjük a mogyorós vajkaramell rétegre.

25 megjegyzés:

  1. Csodálatos!!! :) most elfogadnék egy szeletet szívesen!!! :))

    VálaszTörlés
  2. Flora! Bejegyzeseid elolvasasat kovetoen mindig:
    1- meglepodom, milyen keves hozzavalobol tudsz eloallitani ilyen finomsagot;
    2- minden olyan egyszerunek tunik a leiras alapjan;
    3- a fotok sutogetesre invitaloak.
    Amugy a suti eselyes a kiprobalasra nalam, hisz imadom a sos-edes kevereket sutikben. Pussz

    VálaszTörlés
  3. Hűha. Nem tudnék nemet mondani egy ilyen csodálatosan ínycsiklandozó sütire.

    VálaszTörlés
  4. Hogy te miket tudsz:) Kalóriabomba:) Hátha elérek én is a játékodra:) Nálam is játék van, nézz be hozzám:)

    VálaszTörlés
  5. Uram Atyám, de guszta! fantasztikus sütemény! Mentve!

    VálaszTörlés
  6. Ezt mi is nagyon szeretjük, kedvenc... http://notburga.blogspot.co.at/2010/03/mogyoros-csokolades-tartehaselnuss.html

    VálaszTörlés
  7. Istenien néz ki! :) Valóban finom lehet sós mogyoróval is, nemrég egy kekszbe tettem sós mogyit, és nagyon finom volt! :)

    VálaszTörlés
  8. A leírásnál nem szerepel, hogy mikor kerül bele a mogyoró.
    Amúgy nagyon jól néz ki. Földimogyoró helyett szerinted elkészíthető török mogyoróval?

    VálaszTörlés
  9. Nagyon guszta, előbb-utóbb elkészül...:)

    VálaszTörlés
  10. Yoli, küldenék egy szelettel, de már rég elfogyott.:)

    Mariann, köszönöm! A fotókkal igyekszem, a leírást meg mindig átírom a lehető legegyszerűbbre, sokkal jobban néz ki, ha ránézel, és nem egy kétoldalas elkészítést látsz, inkább hozzá fogsz.:)

    Mrs. Same, tényleg nehéz neki ellenállni, amikor ünnepeltük a barátnőm szülinapját, még aznap este elfogyott. Pedig heten voltunk rá.:)

    Kati, már láttam, biztosan jelentkezek a játékra, de még nem tudom mivel.:)

    Illészkrisz, köszönöm szépen!:)

    Notburga, nálad is nagyon jól néz ki!

    Hankka, szerintem olyan snickerses beütésű lenne, én pedig szeretem a Snickerset.:))

    Vicuska, köszi!

    Névtelen, köszönöm, hogy szóltál, beleírtam. Elkészíthető törökmogyoróval is, sőt, dióval is.

    Lilla, remélem ízleni fog! ;)

    VálaszTörlés
  11. Vajkaramellás....imádom!!! Csodásan néz ki:))

    VálaszTörlés
  12. Azt a... de jól néz ki! De jó a barátnődnek lenni:-)

    VálaszTörlés
  13. hmmm, azt hiszem hétfőn ezzel lepem meg a kollegáimat, mielőtt szabadságra megyek, hadd hiányozzak nekik :D

    VálaszTörlés
  14. Flóra, én megtaláltam ezt a receptet angolul és a tésztába 75 gr cukrot ír!!!!Te nem tettél bele?

    VálaszTörlés
  15. Marisz, örülök, hogy neked is tetszik!:)

    Tücsi, köszönöm!:)

    Gerdi, köszi, hát örülnek, amikor meglepem őket sütivel.:D

    Szofi, én úgy emlékszem nem tettem bele, de megnéztem a szakácskönyvben ír 25 grammot, szóval lehet, nem árt neki.:)

    Márti köszi!:)

    VálaszTörlés
  16. Flora abszolut igazad van, a rovid receptleirassal. Mar banom, hogy egyszeru csokis brownie receptjet majd ket oldalban ecseteltem Neked a jatekra. :))) Senki nem fog kedvet kapni elkesziteni. :( Ha posztolod majd a receptet, nyugodtan megszerkesztheted, ha tul hosszunak talalod. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Semmi baj nincs egyébként a hosszú leírásokkal, de tényleg.:) Igazából nekem sem mindig attól függ, hogy kedvet kapok-e hozzá elkészíteni, a kép is nagyon fontos, amit pedig küldtél, az iszonyat jól néz ki!:D

      Törlés
  17. Nagyon guszta! Azt szeretném kérdezni, hogy elkészíthető-e kis kosárka formában is, nem morzsolódna-e szét a kiszedésnél? Valamiért így álmodtam meg...
    Előre is köszönöm a választ. :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Szerintem abban is elkészíthető:)

      Törlés
  18. a héten láttam egy képet erről a csodáról, így el kell készítenem, az ízek önmagukban csodásak, várom a végeredményt.... köszönöm az egyszerű leírást

    VálaszTörlés
  19. nem tudom mit rontottam el de mintha a mogyorós massza megemelkedett volna amikor rákerült az utolsó réteg, hát pár óra és kiderül mi a helyzet de különben csodaszép lett a család szerint

    VálaszTörlés