2011. június 21., kedd

Málnamisu

Anyának tegnap szülinapja volt. Megbeszéltük előre, hogy milyen sütit szeretne. Epermisut kért. Én azonban kicsit újítani szerettem volna, úgyhogy kiegyeztünk egy málnamisuban (már az eperszezon is a vége felé közeledik, a málnaszezon meg épphogy elkezdődött). Az epermisu receptje alapján dolgoztam a hozzávalókkal, de ezt-azt megnöveltem, másnak a mennyiségét meg csökkentettem.
Tegnap ünnepeltük a szülinapját, de mára már csak a gondosan kinyalt tepsi mutatja, hogy milyen finomság készült benne. Eszméletlen finom lett. Kérdeztem a családtól, hogy melyik a finomabb, az epermisu, vagy a málnamisu. Erre ők azt mondták, hogy gyorsan készítsek egy epermisut, és akkor majd megmondják. :)
Nálunk mindenki ugyanannyira szereti az epret és a málnát, én sem tudtam eldönteni, hogy melyik tetszik jobban. Annyi biztos, hogy mindkettő nagyon finom. Aki az epermisut imádta, az ebben sem fog csalódni. Málnarajongóknak pedig kötelező!
A süti 35x22 cm-es tepsiben készült.




Hozzávalók
  • 75 dkg málna
  • 2 dl víz
  • 5 dkg kristálycukor
  • 25 dkg mascarpone
  • 2 dl habtejszín
  • 10 dkg fehér csoki
  • 5 dkg porcukor
  • 40 db babapiskóta

Elkészítés
  1. 15 dkg málnát a vízzel és a kristálycukorral felforralunk. Robotgéppel összekeverjük. Levesszük a tűzről, és hűlni hagyjuk. A málnamagokat leszűrjük. A piskóták felét megmártogatjuk a málnalében, és egy tepsibe rakosgatjuk őket.
  2. 40 dkg málnát botmixerrel pürésítünk.
  3. A tejszínt kemény habbá verjük, a fehér csokit megolvasztjuk.
  4. A málnához hozzákeverjük a tejszínt, a mascarponét, a fehér csokit, és a porcukrot.
  5. A krém felét rákenjük a piskótára. A piskóták másik felét is megmártogatjuk a málnalében, majd a krémre rakjuk őket.
  6. A tetejére a maradék krémet kenjük. A sütit a maradék (20 dkg) málnával díszítjük.
  7. 1 éjszakára hűtőbe tesszük.

2 megjegyzés:

  1. Jöhet mindkettő kóstolásra, mert én még egyik fajtából se ettem, nagyon guszta lett.

    VálaszTörlés
  2. Szívesen küldenék neked, ha lehetne! :)
    Valamelyiket próbáld ki, nagyon finomak.

    VálaszTörlés