2013. április 7., vasárnap

Almafelfújt

Rég volt már felfújt a blogon, úgyhogy most hoztam egyet. Én a formából kanalazgattam, nagyon finom volt. :)
A receptet a NoSaltyn találtam.
És van egy kis hírem a cukrász szakmai gyakorlatomról is. :) Most pénteken kezdtem az Édes-Gyömbér Cukrászdában. Egy kisebb cukrászda, nagyon kedves mindenki, egyelőre nyilván még nem csináltam nehéznek számító dolgokat, de pl. vakszoltam, sós sütit pakoltam, mosogattam, elvágtam a képviselőfánkokat, és hordtam az alapanyagokat. Izgalmas volt így előszörre.:)



Hozzávalók
  • 2 alma
  • 50 g liszt
  • 45 g cukor
  • 40 g vaj
  • 2 dl tej
  • 2 tojás
  • fahéj

Elkészítés
  1. Az almákat meghámozzuk, magházukat kivágjuk, és robotgépben pürésítjük.
  2. A tojásokat szétválasztjuk. A tejet felforrósítjuk.
  3. Megolvasztjuk a vajat, hozzáöntjük a lisztet, és habverővel csomómentesre keverjük. A tejet hozzáöntjük, és elkeverjük.
  4. Hozzáadjuk az almapürét, a cukrot, a tojások sárgáját, a fahéjat, és összekeverjük.
  5. A tojások fehérjét kemény habbá verjük, és óvatosan a masszához adjuk.
  6. A formákat kikenjük vajjal, megszórjuk cukorral, majd beleöntjük a masszát.
  7. Előmelegített sütőben, 180 fokon 15 percig sütjük.

3 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta és finom lehet! Érdekes valahogy az ilyen édesség eddig elkerült vagy én nem figyeltem fel rá, pedig nagyon finom lehet. Egyszer kipróbálom, ebből a mennyiségből mennyi formára való volt?
    Gondolom azért később a cukrászdában más feladatokat is kapsz ami szakmai téren segít. Addig is kitartás gyűjtsed az infókat és remélem megosztod velünk.:)

    VálaszTörlés
  2. Szuper ez a recept, nekem is vannak hasonló formáim de elég ritkán használom őket. Örülök, hogy megkezdted a gyakorlatot, biztosan hamarosan komoly feladatokkal ellátva bedobnak a mély-vízbe! m sokszor beszámolsz majd, hogyan alakul a gyakszi! :)

    VálaszTörlés
  3. Éva, ha jól emlékszem 4 formába töltöttem bele. Azóta voltam már, és több feladatot kaptam, mint legutóbb.:) Majd még írok róla.:)

    Teller-cake, jönnek még beszámolók!:)

    VálaszTörlés