2013. február 1., péntek

Anzac keksz

A keksz a nevét az ausztrál és az új-zélandi egyesített hadtestről (ANZAC = Australian and New Zealand Army Corps) kapta az első világháborúban, Gallipolinál. Amikor a katonák útnak indultak a háborúba, a felsorolt összetevőkből összeállított kekszet vitték magukkal, amelyek hosszú ideig frissek maradtak. (Nálunk mondjuk rögtön elfogyott.)
Az Édességek aranykönyvében találtam a receptet, annyit változtattam rajta, hogy kevesebb kókuszreszeléket tettem bele (eredetileg 9 dkg-ot ír, de szerintem úgy száraz).
30-35 db keksz jön ki ekkora mennyiségből.


Hozzávalók
  • 15 dkg liszt
  • 15 dkg zabpehely
  • 15 dkg cukor
  • 12,5 dkg vaj
  • 5 dkg kókuszreszelék
  • 3 ek méz
  • 3 ek forró víz
  • 1 tk szódabikarbóna

Elkészítés
  1. A száraz alapanyagokat összekeverjük (a szódabikarbóna kivételével).
  2. A mézet és a vajat összeolvasztjuk.
  3. A szódabikarbónát feloldjuk a forró vízzel, majd összekeverjük a mézes vajjal.
  4. Hozzákeverjük a száraz alapanyagokhoz.
  5. A tésztából diónyi nagyságú golyókat formálunk, sütőpapírral bélelt tepsibe rakjuk, és egy a tenyerünkkel lelapogatjuk.
  6. Előmelegített sütőben, 180 fokon 8-10 perc alatt megsütjük.

3 megjegyzés:

  1. De jól néz ki és nagyon szeretem a kókuszt! Kipróbálós! :)

    VálaszTörlés
  2. Na végre valaki elárulta az Anzac keksz nevének az eredetét! Köszönöm!
    A recept egyébként nálam is kipróbálásra vár, lassan időszerű lesz, mert kiürülő félben van a kekszes doboz.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon szeretjük a zabpelyhes kekszeket. Ezt is kifogom próbálni. :)

    VálaszTörlés