2012. december 1., szombat

Kardamomos madeleine

Már régóta vágytam madeleine formára, és végre eljutottam odáig, hogy vettem is. Nigella receptjét próbáltam ki így elsőnek, amihez tettem egy kis kardamomot. Nem rontotta el, nagyon finom lett.:) Gyorsan készen van, szerintem egyébként akármilyen tésztával meg lehet tölteni a formákat, az biztos, hogy én gyakran fogom készíteni, különböző változatokban.


Hozzávalók
  • 100 g olvasztott vaj
  • 100 g cukor
  • 100 g liszt
  • 2 tojás
  • 1 tk kardamom

Elkészítés
  1. A hozzávalókat csomómentesre keverjük.
  2. 12 madeleine formában eloszlatjuk a masszát.
  3. Előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 15 perc alatt megsütjük.

6 megjegyzés:

  1. Én is régen nézegetem már a formát, ideje lenne venni egyet! :) Tetszik, nagyon szépek lettek és egyszerűen elkészíthető! :)

    VálaszTörlés
  2. Jaj, de szépek! Meglehetne csinálni nyomózsákkal is csinálni? Formám ugyanis nincs. :-))

    VálaszTörlés
  3. De jó! Képzeld én is a héten vettem tepsit és meglepődtem, hogy nagyobbak a formák mint amire számítottam... Receptem nekem is van, csak még idő nem jutott rá. De ez a kardamomos is nagyon tetszik!:)

    VálaszTörlés
  4. Flóra! Ez engem is érdekel...hol vettél tepsit??
    A madeleine nagy kedvencem....a kardamom is, úgyhogy nàlam nyertek ezek a kagylócskâk! :))

    VálaszTörlés
  5. Hankka, köszönöm!

    Gionetta, nyomózsákkal is meg lehet csinálni, csak gondolom akkor már nem lesz ilyen a formájuk. (Szerintem sütés közben az eldeformálódik, még ha sütés előtt kagyló alakú is.) De egyébként akármilyen formában elkészíthető, csak akkor már nem madeleine.:D

    Erika, én is kisebbnek gondoltam a formákat. Mondjuk biztos van több méretben is.:)

    Rebarbara és Mozzarelli, igazából nem tepsit vettem, hanem darabonként árultak most az Ázsia Bt.-ben formákat (egyébként volt barackmag, kosárka, szív, meg kifli forma is).

    VálaszTörlés