2012. november 18., vasárnap

Gesztenyés kosárkák

Nálam a gesztenye és az ősz összekapcsolódnak. Tudom, hogy a legtöbb süti (ahogy ez is) gesztenyepüréből készül, de ősszel valahogy gyakrabban szoktam gesztenyés sütiket sütni.:) (Pedig nagyon szeretem a gesztenyét)
Örömmel láttam, hogy már kétszázan iratkoztatok fel rendszeres olvasónak. Nemsokára játék is lesz, amint közelítünk a blog szülinapjához, kihirdetem.:) Addigra hátha a blog facebook oldalán is összegyűlünk négyszázan.


Hozzávalók
  • 175 g liszt
  • 80 g vaj
  • 20 g kristálycukor
  • 2 ek víz
  • 160 g gesztenyepüré
  • 60 ml habtejszín
  • 30 g porcukor

Elkészítés
  1. A tésztával kibélelünk 12 kosárkaformát, és előmelegített sütőben, 180 fokon 15 percig sütjük. A kosárkákat kiszedjük a formából, majd hűlni hagyjuk.
  2. A tejszínt kemény habbá verjük. Egyneművé keverjük a porcukorral és a gesztenyepürével. A masszát egyenletesen eloszlatjuk a kosárkákban.

4 megjegyzés:

  1. Jól néznek ki! Én hiányolok még egy kis tejszínhabot a tetejéről...:-P, de persze ízlések és pofonok! :))

    VálaszTörlés
  2. Kár, hogy nincs kosárka formám! De jól jönne néha, pl most gesztenyés kosárkának! :-))

    VálaszTörlés
  3. Imádom a kosárkás dolgokat,édesen sósan, partikon nélkülözhetetlenek, nekem sok formám van :)

    VálaszTörlés
  4. Teller-cake, ezt nyugodtan lehet variálni!:D

    Gionetta, a kosárka formáinkat én is kb. 1 éve fedeztem fel, addig azt hittem nincsen.:D Amúgy el tudom képzelni kosárka forma helyett muffin formában is.

    Wanna, a kosárkák már csak ilyen praktikusak, partikon, otthon is jó.:))

    VálaszTörlés