2012. október 29., hétfő

Moszkauer

Az egyik nagy kedvencem a cukrászdából a moszkauer, ezért ezt készítettem a SAD X. fordulójára, mint tipikus cukrászsütit. Nagyon finom (még nem ettem cukrászdában rossz moszkauert), nem hajlamos a kiszáradásra, ráadásul itthon is könnyen el lehet készíteni. Az itt található recept alapján dolgoztam, és sikerült megalkotni az igazit. Kb 30 db lett belőle. Ha nincs otthon dió, lehet helyettesíteni mandulával és törökmogyoróval is, illetve ennek a háromnak a keverékével készíteni.
Ne felejtsétek el, szerdáig még ti is készíthettek recepteket! A forduló leírását itt megtaláljátok.


Hozzávalók
  • 100 g dió
  • 100 g cukor
  • 100 g cukrozott narancshéj
  • 10 g vaj
  • 120 ml tejszín
  • 30 g liszt
  • 150 g étcsokoládé

Elkészítés 
  1. A diót és a narancshéjat ledaráljuk.
  2. Egy lábasban a vajat, a tejszínt és a cukrot, folyamatosan keverve összeforraljuk, majd lehúzzuk a tűzről és hozzákeverjük a diót, a narancshéjat, a lisztet.
  3. Sütőpapírral bélelt tepsire teáskanálnyi kupacokat halmozunk a tésztából, egymás között kb. 5 centit hagyva, amiket kézzel kicsit még lelapogatunk.
  4. Előmelegített sütőben, 175 fokon 10-12 percig sütjük. A tepsiben hagyjuk hűlni.
  5. A csokit megolvasztjuk. A korongok alját bevonjuk csokival és a sütőpapíron hagyjuk megdermedni.

6 megjegyzés:

  1. Hát ez aztán tökéletes! Ügyi vagy Flóra! :-))

    VálaszTörlés
  2. Nahát, ezt én is imádom. Még eszembe sem jutott, hogy itthon süssek ilyet. Mostanáig.... Nagyon guszta!

    VálaszTörlés
  3. A lisztet a meleg masszába keverjük - ha megkérdezhetem??
    Marika

    VálaszTörlés
  4. Gionetta, köszi!

    Illéskrisz, remélem te is kipróbálod majd a receptet valamikor!:)

    Lilla, hogy ízlett?:)

    Marika, köszi, hogy szóltál, most látom, hogy nem írtam bele a receptbe, javítom, igen, a dióval és a narancshéjjal együtt keverjük bele.

    VálaszTörlés