2011. április 27., szerda

Kivis lepény (42. VKF)

Amikor elkezdtem blogot írni, még nem tudtam, hogy mi az a VKF. Aztán szépen lassan rájöttem. (Vigyázz, kész, főzz! - itt olvashatsz róla bővebben)
Úgyhogy most ezzel a recepttel szeretnék nevezni a VKF! 42. fordulójára, ami nekem az első VKF lesz. A témája a színpompás ételek. Úgyhogy remélem a sütim eléggé zöld! :)
Amúgy fura, de kivis recepteket nem nagyon látni a neten, pedig a kivi nagyon finom (legalábbis szerintem). És szép zöld. :D
(20x30 cm-es tepsiben sütöttem.)




Hozzávalók
  • 8 dkg vaj 
  • 2 tojás
  • 16 dkg cukor 
  • 20 dkg liszt 
  • 1,2 dl tejföl 
  • 2 tk sütőpor 
  • 3 db kisebb (kb. 23 dkg) kivi

Elkészítés
  1. A vajat, a tojást, és a cukrot habosra keverjük. 
  2. Hozzáadjuk a lisztet, a sütőport, a tejfölt, és alaposan összekeverjük.
  3. A kivit meghámozzuk, karikákra vágjuk, és a tésztára rakosgatjuk. 
  4. Előmelegített sütőben, 180 fokon kb. 35 perc alatt megsütjük.

2 megjegyzés:

  1. Nagyon guszta ez a kivis dolog, és utánaolvastam a VKF-nek, én is neveztem. :)

    VálaszTörlés
  2. Jól tetted, hogy neveztél!
    Amúgy én is készülök még egy epres sütivel, remélem sikerül megcsinálnom a hétvégén. :)

    VálaszTörlés