2012. szeptember 16., vasárnap

Olívabogyós brownie

Az Édességrajongók klubja csoportban volt még tavasszal egy játék, amelyre valaki az olívabogyós brownie receptet küldte el. Akkor terveztem el, hogy megsütöm, most került rá sor (nemrég Rubin Konyhájában is elkészült, ő juttatta eszembe).
Az olívabogyó és a brownie nagyon érdekes páros, nekem bejött, nem biztos, hogy mindenki így lenne vele, de én szeretem az édes-sós kombinációt. Az tuti, hogy eddig ez a legérdekesebb ízvilágú brownie, amit ettem. Egy próbát megér.:)



Hozzávalók
  • 190 g vaj
  • 190 g étcsokoládé
  • 3 tojás
  • 1 cs vaníliás cukor
  • 250 g cukor
  • 110 g liszt
  • 100 g olívabogyó

Elkészítés
  1. A vajat és a csokit vízgőz fölött összeolvasztjuk.
  2. Egy tálban habosra keverjük a tojásokat a cukrokkal.
  3. Ha a csokis massza lehűlt, belekeverjük a tojásos masszát, majd a lisztet, és az olívabogyót.
  4. Előmelegített sütőben, 180 fokon, kb. 30 perc alatt megsütjük.

11 megjegyzés:

  1. Guszta! Az olivabogyónak el sem tudom képzelni az ízét, eddig még nem ettem. Sokan mondják hogy a sós az édessel finom. Szívesen megkóstolnám, csak azért hogy tudjam igaz-e?:-))

    VálaszTörlés
  2. Rajongok ezért a sütiért is! Ki kell próbálnom igy is,biztosan nagyon fini lehet.:)

    VálaszTörlés
  3. Érdekes! Milyen a sós oliva a sütiben?

    VálaszTörlés
  4. Az olíva még csak csak. Azt nem tudom elrontani, hogy kiveszem az üvegből. De a brownienál már megakadok. Még a Te csodás brownidat sem tudtam rendesen elkészíteni. :-)) Hát még ezt! ;-D

    VálaszTörlés
  5. Újabb brownie-csoda:-) Bár én csak egy kóstolás után merném megsütni, kissé bizalmatlan vagyok az új ízek iránt.

    VálaszTörlés
  6. Sajnos nem rajongok az olívabogyóért, de azért a fotók nagyon meggyőzőek! :)

    VálaszTörlés
  7. Én viszont az olívabogyókért rajongok, nem a brownikért :) Úgyhogy tetszik!

    VálaszTörlés
  8. Hűűűű, de bizarr!!!!!Imádom a browniet is,meg az olívabogyót is, de együtt nem biztos hogy imádnám őket :DDD Mindenesetre a fotóid gyönyörűek, azért ha itt lenne előttem, nem hiszem, hogy ellen tudnék egy szeletnek állni :))

    VálaszTörlés
  9. Látom megoszlanak a vélemények.:) Én is féltem kipróbálni, mert az olívabogyó nekem sem a kedvencem, de úgy tűnik, változik az ízlésem. Viszont nekem a sós-édes kombináció mindig nagyon bejött (pl. sajt és lekvár), úgyhogy gondoltam, mindenképpen ki kell próbálnom. Az ízét nehéz jellemezni, az olívabogyó résznek olívabogyó íze van, a körülötte lévő tészta meg tök finom, ahogy a bogyóból kifolyó sós lé kicsit átitatta. Viszont, hogyha valaki meri, próbálja ki!:D (Én is csak a harmadát készítettem el, hátha nem jön be.)

    VálaszTörlés